remap

remap

remap

remap

۲۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ریمپ دنا

در این مقاله از ریمپ خودرو دنا و تغییراتی بعد از آن خواهیم گفت، که ریمپ ایسیو چه مزایای دارد و آیا لزومی به انجام این کار است یا خیر؟ در مقالات ریمپ خودرو راجب این فرایند به طور کامل توضیح داده ایم. برای انجام این کار میتوانید با دکتر ریمپ همراه باشید.

مزایای ریمپ خودرو دنا به صورت خلاصه

رفع کپ دریچه گاز

رفع صدای ناک سرگاز

افزایش توان تا ۷ اسب بخار و گشتاور تا ۱۵ نیوتن متر (بیشتر ازین مقدار بدون تجهیزات تقویت موتور امکان پذیر نیست

اصلاح دمای کارکرد فن

تنظیم دور درجا (جهت رفع لرزش درجا

 افزایش کات آف تا ۷۱۰۰ دور در دقیقه و ایجاد کات آف رگباری

حذف خطای فرسودگی کاتالیست

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

رفع محدودیت سرعت

حذف سنسور اکسیژن دوم (مخصوص خودروهای دارای هدرز یا خودروهایی که کاتالیست را برداشته اند.

حذف سنسور میل سوپاپ بدون از کارافتادن CVVT

افزایش سرعت نهایی (TOP Speed)

خودروی دنا لوآپشن (قالپاق دار) دارم، در جایی خودروی خود را ریمپ کرده ام اما دچار مشکل خفگی در حین شتابگیری شده و به من گفته اند باید یک ECU جدید تهیه کنم، آیا راه دیگری امکان پذیر است؟

بله، در دکتر ریمپ خودروهای دنا با ایسیو زیمنس ناشناس (Unknown Siemens) که دچار دانلود غلط شده اند را به روشی اختصاصی مجددا احیا می کنیم. به طوریکه نمایندگی هم قادر به شناسایی آن نباشد.

آیا نمایندگی می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده؟

از آنجا که ریمپ در خودرو اثر فیریکی نمی گذارد، در صورتیکه مالک این موضوع را به نمایندگی اطلاع ندهد، قابل شناسایی نمی باشد.

خودروی دنا مجهز به هدرز می باشد، آیا در استیج ریمپ آن تغییری می کند?

در دکتر ریمپ قبل از ریمپ، وضعیت کارکرد موتور و تجهیزات خودرو ارزیابی می شود. متناسب با آن تجهیزات برنامه ریمپ می شود و نمی توان آن را استیج بندی نامید. چرا که مالک خودرویی که از کیت مکش و هدرز استفاده می کند شاید هیچگاه نخواهد در سطح (استیج) مسابقات شرکت کند.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ چیست04

در این مقاله از سری از مقالات ریمپ چیست امروز در اینجا خواهیم گفت که چرا همه خودرو ها به ریمپ احتیاج دارند. در ادامه نمونه ای از ریمپ جیلی mvm530 را مورد بررسی قرار میدهیم. این خودرو هم مانند خودرو های چینی از معایبی بر خوردار است،که با ریمپ خودرو رفع خواهد شد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا ریمپ؟

پیشرانه جیلی بسیار آماده‌تر و گوش به فرمان‌تر نسبت به پدال گاز بوده و این موضوع برای یک خودروی دستی با پدال سیمی طبیعی به نظر می‌رسد. اگرچه هنگامیکه با آن رانندگی میکنید از مشخصات روی کاغذ توقع عکس العمل بالاتری را دارید اما با فشار بیشتر بر موتور و پدال گاز به این مهم دست نمی یابید چراکه همانند سایر خودروهای وارداتی چینی به ایران، برنامه کامپیوتر (ایسیو) این خودرو برای شرایط آب و هوایی و سوخت مورد استفاده در ایران کاستومایز نشده و بدیهی است که نهایت با فرار چندین اسب بخار مواجه میشوید.

مدل دستی عملکرد قابل قبولی دارد و دنده‌ها به راحتی و به خوبی تعویض می‌شوند، حس تعویض دنده در این خودرو شبیه هموطن دیگرش یعنی خودروی MVM 530 می باشد.

شاید باید گفت که جیلی به عنوان یک خودروی دستی کاملاً راضی کننده بوده و از مقایسه نمونه های کارکرد بالا متوجه میشوید که از استهلاک پایینی برخوردار است، اما حقیقت امر اینجاست که خودرویی با این حجم موتور و اصالت موتوری متعلق به میتسوبیشی چرا انقدر رفتارش در عمل با روی کاغذ متفاوت است؟

 اینجاست که کارشناسان دکتر ریمپ موفق شده اند با برنامه-ریزی مجدد ایسیو این خودرو از این مجموعه مستعد نهایت راندمان را بگیرند.

ECU این خودرو بوش ME7.8.8 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر بسیار پیچیده با قفل نرم افزاری می باشد. به این معنا که میکروی این ایسیو که ST10F می باشد قفل بوده و باید حتما با پروگرمرهای اورجینال و بروز دنیا برنامه ریزی شود.

در ریمپ خودرو جیلی دستی دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم.

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رافع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه

۶- شتاب گیری بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبود در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر در مدل اتوماتیک و رفع مکث بین تعویض دنده در مدل دنده دستی)

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ ایسیو خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

در این مقاله از سری مقالات ریمپ چیست و مقالات ریمپ برلیانس رسیدیم به بررسی خودرو برلیانس h330 و مزایا و معایب این خودرو و مزایای ریمپ ایسیو آن که پتانسیل ریمپ را دارد یا خیر؟ برای انجام ریمپ ایسیو خودرو خود با دکتر ریمپ در تماس باشید. چرا؟ به دلیل اینکه تیم تخصصی ما با چندین سال تجربه در خصوص ریمپ خودرو های مسابقه ای و خارجی و ایرانی توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند.

در بخش فنی این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۴۹۸ سی‌سی مجهز شده است که توان خروجی ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. به اعتراف خیلی از دارندگان این خودرو، بزرگ‌ترین ضعف‌های این خودرو پیشرانه کم‌رمق آن محسوب می‌شود؛ که علیرغم توان خروجی قابل‌قبولی که این پیشرانه دارد به دلیل وزن قابل توجه خودرو(۱۲۵۰ در مدل صندوقدار) و همچنین استفاده از گیربکس ۴ سرعته قدیمی (مدل‌ اتوماتیک)، در واقعیت شتاب اولیه ای‌ در حدود ۱۳ ثانیه برای مدل‌های دنده دستی و حدود ۱۶ ثانیه برای مدل‌های اتوماتیک اعلام‌شده است. ناگفته نماند که این شتاب کم طبق تجربه نگارنده و همچنین بسیاری از دارندگان این خودرو، در خیلی از موارد می‌توانند شما را ناامید کند، مخصوصا در سربالایی‌ها! البته نباید فراموش کنیم که این مشکل در مدل‌های دنده دستی شدت کمتری دارد و اغلب دارندگان نمونه‌های دنده دستی از شتاب خودرو خود رضایت بیشتری دارند.

حداکثر سرعت خودروی برلیانس سریH330 در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۷۰ کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با ۶٫۷ لیتر می باشد. که این ارقام فقط در کاتالوگ خودرو قابل دسترسی بوده و هیچ مالکی نمیتواند ادعا کند با بهترین بنزین توانسته به چنین رقمی دست پیدا کند بخصوص در مدل اتوماتیک. به گفته مشتریانی که برای ریمپ به این شرکت مراجعه می کنند، مصرف در شهر و هوای تابستانی تا حدود ۱۰ لیتر بر صد کیلومترهم می رسد.

اگر بخواهیم موشکافانه هماهنگی گیربکس و موتور برلیانس سریH330 را زیر ذره بین قرار دهیم باید بگوییم کشش پیشرانه در دنده یک عملکرد نسبتاً مطلوبی است ولی همینکه وارد دنده ۲ می‌شوید دیگران شتاب دنده یک را نخواهید داشت، یا اگر سرعتتان بالاتر از ۳۵-۴۰ کیلومتر بر ساعت باشد و بخواهید سبقت گیری انجام دهید گیربکس به صورت اتومات با دنده ۲ این کار را انجام داده و به سختی و با تاخیر به دنده یک معکوس خواهد داد که عملاً شتاب گیری خاصی را تجربه نخواهید کرد!

خودروهای برلیانس سریH330 با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی ضعیف می باشد.

برای مقابله با توان پایین موتورهای ۱۵۰۰ BM15 ، شرکت پارس خودرو از سال ۹۶ این خودرو را با موتور بهبودیافته BM16 عرضه کرد. با تغییردر حجم موتور از ۱۵۰۰ سی سی به ۱۶۵۰ سی سی ، توان آن از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دیفرانسیل گیربکس به میزان ۱۵درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت حرکت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود یافته.

ریمپ خودرو برلیانس

راه حل دکتر ریمپ برای دارندگان خودروهای برلیانس چیست؟

کارشناسان دکتر ریمپ توانسته اند با بازنگری در برنامه ایسیو این خودرو و آداپته کردن آن با شرایط جاده ای و آب و هوایی ایران، (climate customize calibration) بتوانند نواقص حرکتی این خودرو را گرفته و با ریمپ ایسیو شتاب گیری و کشش خودرو را در سربالایی ها به طرز چشمگیری بهبود بخشید.

خودرو برلیانس با تمامی نقاط قوت خود دارای ضعف هایی نیز در قسمت موتور و گیربکس است که از جمله این موارد می توان به :

۱- تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه

۲- عدم کشش و شتاب در شیب

۳- عدم معکوس به موقع در زمان نیاز

۴- صدای ناک و احتراق پیش رس

۵- عدم سازگاری با بنزین یورو۲

نکته مهم این است که در ایران %۹۹ از جایگاه های سوخت فاقد بنزین با استاندارد یورو ۴ هستند. و زمانی که شما موتور یورو۴ را با بنزین یورو ۲ تغذیه میکنید باعث مشکلات بالا می شود.

دکتر ریمپ  با برلیانس با موتورهای ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ سی سی برای تمامی مدل ها ، مشکلات بالا را به طور کامل رفع نموده و با ضمانت دو ساله، به مشتریان عزیز تحویل می دهد.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ برلیانس h330

در این مقاله از سری مقالات ریمپ چیست و مقالات ریمپ برلیانس رسیدیم به بررسی خودرو برلیانس h330 و مزایا و معایب این خودرو و مزایای ریمپ ایسیو آن که پتانسیل ریمپ را دارد یا خیر؟ برای انجام ریمپ ایسیو خودرو خود با دکتر ریمپ در تماس باشید. چرا؟ به دلیل اینکه تیم تخصصی ما با چندین سال تجربه در خصوص ریمپ خودرو های مسابقه ای و خارجی و ایرانی توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند.

در بخش فنی این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۴۹۸ سی‌سی مجهز شده است که توان خروجی ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. به اعتراف خیلی از دارندگان این خودرو، بزرگ‌ترین ضعف‌های این خودرو پیشرانه کم‌رمق آن محسوب می‌شود؛ که علیرغم توان خروجی قابل‌قبولی که این پیشرانه دارد به دلیل وزن قابل توجه خودرو(۱۲۵۰ در مدل صندوقدار) و همچنین استفاده از گیربکس ۴ سرعته قدیمی (مدل‌ اتوماتیک)، در واقعیت شتاب اولیه ای‌ در حدود ۱۳ ثانیه برای مدل‌های دنده دستی و حدود ۱۶ ثانیه برای مدل‌های اتوماتیک اعلام‌شده است. ناگفته نماند که این شتاب کم طبق تجربه نگارنده و همچنین بسیاری از دارندگان این خودرو، در خیلی از موارد می‌توانند شما را ناامید کند، مخصوصا در سربالایی‌ها! البته نباید فراموش کنیم که این مشکل در مدل‌های دنده دستی شدت کمتری دارد و اغلب دارندگان نمونه‌های دنده دستی از شتاب خودرو خود رضایت بیشتری دارند.

حداکثر سرعت خودروی برلیانس سریH330 در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۷۰ کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با ۶٫۷ لیتر می باشد. که این ارقام فقط در کاتالوگ خودرو قابل دسترسی بوده و هیچ مالکی نمیتواند ادعا کند با بهترین بنزین توانسته به چنین رقمی دست پیدا کند بخصوص در مدل اتوماتیک. به گفته مشتریانی که برای ریمپ به این شرکت مراجعه می کنند، مصرف در شهر و هوای تابستانی تا حدود ۱۰ لیتر بر صد کیلومترهم می رسد.

اگر بخواهیم موشکافانه هماهنگی گیربکس و موتور برلیانس سریH330 را زیر ذره بین قرار دهیم باید بگوییم کشش پیشرانه در دنده یک عملکرد نسبتاً مطلوبی است ولی همینکه وارد دنده ۲ می‌شوید دیگران شتاب دنده یک را نخواهید داشت، یا اگر سرعتتان بالاتر از ۳۵-۴۰ کیلومتر بر ساعت باشد و بخواهید سبقت گیری انجام دهید گیربکس به صورت اتومات با دنده ۲ این کار را انجام داده و به سختی و با تاخیر به دنده یک معکوس خواهد داد که عملاً شتاب گیری خاصی را تجربه نخواهید کرد!

خودروهای برلیانس سریH330 با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی ضعیف می باشد.

برای مقابله با توان پایین موتورهای ۱۵۰۰ BM15 ، شرکت پارس خودرو از سال ۹۶ این خودرو را با موتور بهبودیافته BM16 عرضه کرد. با تغییردر حجم موتور از ۱۵۰۰ سی سی به ۱۶۵۰ سی سی ، توان آن از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دیفرانسیل گیربکس به میزان ۱۵درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت حرکت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود یافته.

ریمپ خودرو برلیانس

راه حل دکتر ریمپ برای دارندگان خودروهای برلیانس چیست؟

کارشناسان دکتر ریمپ توانسته اند با بازنگری در برنامه ایسیو این خودرو و آداپته کردن آن با شرایط جاده ای و آب و هوایی ایران، (climate customize calibration) بتوانند نواقص حرکتی این خودرو را گرفته و با ریمپ ایسیو شتاب گیری و کشش خودرو را در سربالایی ها به طرز چشمگیری بهبود بخشید.

خودرو برلیانس با تمامی نقاط قوت خود دارای ضعف هایی نیز در قسمت موتور و گیربکس است که از جمله این موارد می توان به :

۱- تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه

۲- عدم کشش و شتاب در شیب

۳- عدم معکوس به موقع در زمان نیاز

۴- صدای ناک و احتراق پیش رس

۵- عدم سازگاری با بنزین یورو۲

نکته مهم این است که در ایران %۹۹ از جایگاه های سوخت فاقد بنزین با استاندارد یورو ۴ هستند. و زمانی که شما موتور یورو۴ را با بنزین یورو ۲ تغذیه میکنید باعث مشکلات بالا می شود.

دکتر ریمپ  با برلیانس با موتورهای ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ سی سی برای تمامی مدل ها ، مشکلات بالا را به طور کامل رفع نموده و با ضمانت دو ساله، به مشتریان عزیز تحویل می دهد.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ برلیانس

در این مقاله قصد داریم به سوالات پر تکرار مشتریان بپردازیم. این سوالات مانند این است که چرا خود کمپانی سازنده خودرو را ریمپ نمیکند. و در ادامه از ریمپ برلیانس خواهیم گفت که بعد از این فرایند چه تغییراتی خواهد کرد. با تیم تخصصی دکتر ریمپ همراه باشید.

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت پارس خودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودروشون ریمپ شده ؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

چرا خود کارخانه ماشین رو ریمپ نمیکنه ؟

به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو رو محدود می کنند و مجبور میشن درصد قابل توجهی از توان موتور رو محدود کنند.

همیشه یادتون باشه کارخانه بهترین حالت برای استاندراد های سخت گیرانه محیط زیست رو برای تولید انبوه در نظر میگیره نه کارکرد موتور

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولی موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو

خطای سنسور اکسیژن و فرسودگی کاتالیست

در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ خودرو مراجعه میکن قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم. این دو خطای رایج در برلیانس میباشد .

خطای سنسور اکسیژن دوم به سه علت رخ میدهد

۱- خرابی خود سنسور اکسیژن دوم

۲_ فرسودگی کاتالیست

۳_حذف کاتالیست توسط مشتری

کار سنسور اکسیژن دوم بررسی کارکرد و صحت عملکرد کاتالیست است به زبان ساده تر سنسور اکسیژن اول یا بالا نسبت سوخت به هوا AFR رو به ایسیو گزارش میده و سنسور اکسیژن دوم یا سنسور پایین کارش اینه که ببینه کاتالیست خودرو سالمه و آلایندگی رو کنترل می‌کنه یا خیر.

خالی کردن کاتالیست برلیانس

بعضی از دوستان و مشتریان وقتی به ما مراجعه میکنن متوجه میشیم که برای رسیدن به قدرت موتور بیشتر و اصطلا باز شدن نفس خودرو اقدام به حذف و حالی کردن کاتالیست میکنن که بعد از این کار چراغ چک روشن میشه و دیگه خاموش نمیشه تا شما کاتالیست رو مجدد نصب کنید.یا به علت از بین رفت عمر کاتالیست چراغ چک روشن شده و مشتری مجبور هست که هزینه گزافی برای نصب کاتالیست پرداخت کنند.ما در شرکت دکتر ریمپ با بازنگری جداول مربوط به سنسور اکسیژن دوم میتوانیم خطای مربوط به این سنسور رو به صورت کاملا نرم افزاری از ایسیو حذف کنیم و دیگر مشکل سنسور اکسیژن دوم و کاتالیست نداشته باشید.

اگر خودرو شما در شرایط مناسب باشه ، با اندکی هزینه ریمپ خودرو برلیانس رو انجام بدید و از شر تمام مشکلات به طور قطع خلاص بشید.

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری برلیانس شما رو  دو سال ضمانت میکنیم که شما خیالتون راحت باشه که:

مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر کاهش پیدا کنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کنه

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

ریمپ ایسیو  به همراه ضمانت دو ساله دکتر ریمپ

 

 

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ رانا1

آیا میدانستید با ریمپ خودرو رانا تغییرات چشمگیری ایجاد میشود و مشکلات از قبیل تاخیر پدال گاز، قدرت و توان موتورمخصوصا درسربالایی ها، و مشکلات دیگر رفع میشود و شما را شگفت زده میکند. برای انجام ریمپ خودرو خود با ما در تماس باشید.

ریمپ خودرو رانا با ایسیوی بوش ME17.9.71

تاخیر دریچه گاز در این مدل ایسیو، بسیار بیشتر از ایسیو EasyU2.5-2.8  می باشد چرا که این ایسیو کنترل بهتری بر روی آلایندگی و استانداردهای یورو دارد. یکی از پیپچیده ترین نوع ایسیوهای استفاده شده توسط ایران خودرو در سالهای اخیر ایسیو بوش ME17.9.71 می باشد. این ایسیو دارای پردازشگر SAK TC 1724 بوده که دارای پسووردی۱۶ رقمی است.

برای ریمپ این ایسیو نیاز به تجهیزات و پروگرمرهای اورجینال و روز دنیا می باشد. دکترریمپ تنها مرکزی در ایران می باشد که ریمپ این ایسیو را بدون باز کردن ایسیو و از طریق PIN OUT ایسیو انجام میدهد.

ایسیو SSAT رانا:

ایسیوی SSAT ایسیویی چینی بوده و ریمپ این مدل ایسیو بر روی رانا کاری دشوار می باشد. این ایسیو دارای دریچه گاز سیمی بوده و با این حال تاخیر زیادی در گاز خوردن دارد .

برای ریمپ این ایسیو در خودروی رانا، می بایست برنامه پایه آن را داشته باشید، یعنی برنامه دقیق و منحصر به این مدل ایسیو. ایسیوی SSAT در رانا از نوع SSAT NO FLASH می باشد، که قابلیت خواندن با دستگاههای معمولی را ندارد و فقط می توان برنامه آن را ریخت. برای داشتن برنامه پایه این ایسیو نیاز به نرم افزار و پروگرمر خاص بوده که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد.

ایسیوی غرب استیل یا MAW:

می توان گفت که ضعیف ترین ایسیوی استفاده شده در خانواده رانا به لحاظ الگوریتم های کنترلی ایسیوی MAW یا غرب استیل می باشد. این ایسیو، صرفا دارای جداول دریچه گاز برقی، سوخت و جرقه و … می باشد و امکانات بیشتری ندارد.

به لحاظ ضعف ساختاری، ریمپ این ایسیو کمی سخت تر از سایر ایسیوهای رانا می باشد. چراکه باید جدوال و الگوریتم های کنترلی را در نرم افزار تیونینگ وینولس WinOls بصورت متفاوت از سایر ایسیوها استخراج نمود. به این روش به اصطلاح روش نظیر به نظیر می گویند که توسط دکترریمپ ارایه گردیده است.

توجه: برخی از مراکز ریمپ مدعی هستند که این ایسیو از الگوریتم چکسام پیچیده بهره گرفته  است. درصورتی که این ایسیو برخلاف سایر ایسیو ها اصلا چیزی به نام چک سام ندارد!

چک سام نوعی الگوریتم کنترلی در ایسیو می باشد که به منظور جلوگیری از ریمپ ایسیو توسط کارخانه سازنده در برنامه ایسیو قرار گرفته است تا نتوانید آن ایسیو را ریمپ کنید. ولی به طرز عجیبی در این ایسیو از چک سام استفاده نشد است!

مزایای برنامه تخصصی ریمپ دکتر ریمپ برای خودروی رانا:

افزایش توان رانا تا ۱۰ اسب بخار و ۱۱ نیوتن متر گشتاور

رفع تاخیر پدال گاز رانا به طور  کامل

افزایش کشش رانا در سربالایی هنگام روشن بودن کولر

کاهش مصرف سوخت رانا تا یک لیتر

کاهش دمای فن رانا، دور تند و کند به میزان ۷ درجه به صورت استاندارد

امکان کمتر شدن دمای فن رانا در صورت درخواست مشتری به مقادیر کمتر

افزایش کات آف رانا تا عدد دلخواه

قابلیت ایجاد کات آف رگباری رانا  (در صورت درخواست مشتری)

رفع خطای فرسودگی کاتالیست (در خودروهای فاقد کاتالیست)

رفع محدودیت سرعت نهایی (Speed Limit)

کاهش شتاب صفر تا صد رانا، در حدود ۲ ثانیه (بسته به شرایط و آمادگی موتور)

رفع صدای ناک سرگاز رانا (Knock)

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ اچ سی کراس

در این مقاله از ریمپ خودرو اچ سی کراس و سوالاتی از قبیل اینکه با ریمپ خودرو گارانتی ماشین از بین نمیرود؟ یا اینکه با ریمپ آپدیت گیربکس از بین نمیرود؟ در ادامه به سری این سوالات جواب خواهیم داد. با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید.

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت ایراخودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودروشون ریمپ شده ؟؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

خطای سنسور اکسیژن اچ سی کراس و عدم احتراق

در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ ایسیو مراجعه میکن قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم. این دو خطای رایج در اچ سی کراس می باشد .عدم احتراق یا misfire در اکثر مواقع به علت استفاده از شمع بی کیفیت در کمپانی و شمع شرکتی است که با تعویض شمع مناسب در ۹۰ درصد از مواقع این مشکل رفع می شود انتخاب بهترین شمع برای اچ سی کراس مستلزم دانستن درجه حرارتی شمع موتور tu5 است . خطای سنسور اکسیژن هم با اصلاح پارامتر و پایین آوردن حساسیت جدول سنسور اکسیژن دوم به طور قطع رفع می شود.

هزینه ریمپ اچ سی کراس – قیمت ریمپ اچ سی کراس

اگر خودرو شما در شرایط مناسب باشه با اندکی هزینه ریمپ خودرو h30 کراس رو انجام بدید و از شر تمام مشکلات به طور قطع خلاص بشید. قیمت ریمپ و آپدیت اچ سی کراس در شرکت کاراکال تیونینگ از همه جا بیشتر می باشد !!

آیا ریمپ ایسیو و آپدیت گیربکس از بین نمی رود ؟؟

سوال خیلی مشتریان این است که آیا بعد از مدتی برنامه پاک نمی شود ، با سرباتری برداشتن پارامترها به حالت اولیه برنمیگرد یا با دیاگ زدن ایسیو ریمپ شده با حالت فابریک بر نمی‌گردد ؟؟ باید بگیم خیر و به هیچ عنوان مگر اینکه در شرایط خاص و خرابی ایسیو با استفاده از دستگاه مخصوص ecu ریمپ شده را دانلود کنند.

چرا خود کارخانه ماشین رو ریمپ نمیکنه ؟؟

به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو رو محدود می کنند و مجبور میشن درصد قابل توجهی از توان موتور رو محدود کنند.

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولی موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو .

ریمپ به همراه دو سال ضمانت دکتر ریمپ

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری دانگ فنگ اچ سی کراس شما رو دو سال ضمانت میکنیم که شما خیالتون راحت باشه که موارد زیر براتون روی خودرو اعمال میشه:

مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر کاهش پیدا کنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کنه

اگر جایی افزایش قدرت بالاتری اعلام کردن مطمئن باشید یه جای کار میلنگه

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

دکتر ریمپ تنها برند معتبر و با تجربه ریمپ و تیونینگ در ایران می باشد

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ هایما اس5

در این مقاله قصد توضیح ریمپ خودرو ساینا به طور کامل و دقیق را داریم، که باعث چه تغییراتی بر روی این خودرو میشود آیا ضرردارد یا خیر؟ برای انجام ریمپ خودرو خود قبل این فرایند از مرکز مورد نظر اطمینان حاصل کنید و بعد خودرو خود را به آنها بسپارید. برای انجام ریمپ ایسیو با مرکز تیونینگ دکتر ریمپ در تماس باشید.

مزایای ریمپ خودرو هایما S5

سامانه توربوشارژر متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک می‌باشد. توربین در مسیرگازھای اگزوز و کمپرسور در مسیر هوای ورودی موتور قرار می‌گیرد. برخورد گازھای خروجی با پره‌های توربین موجب چرخش محور آن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در می‌آید . چرخش کمپرسور در مسیر هوای ورودی باعث می‌گردد فشار هوا افزایش یافته و میزان هوای وارد شده به موتور افزایش یابد. سیستم توربوشارژ سبب میگردد ظرفیت پذیرش هوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد با بالاتر رفتن میزان هوا، مقدار سوخت بیشتری را میتوان درون آن تزریق کرد و نتیجتأ قدرت موتور افزایش می‌یابد.

نکته دارای اھمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربوشارژدر این خودرو از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه به بالا می باشد که البته با ریمپ می توان کاری کرد که از دور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه توربو وارد مدار شود. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمان هایی که نیازی به قدرت بالا نمی‌باشد، موتور مانند موتورهای معمولی عمل می‌نماید و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربوشارژ وارد عمل میگردد و توان موتور را افزایش میدهد این به آن معنی است که به عنوان مثال موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو در ترافیک شهری مانند موتور معمولی ۱۵۰۰ سی سی عمل میکند ولی در دور موتور بالاتر از ۱۷۰۰ مانند موتور ۲۴۰۰ سی سی قدرت تولید میکند. این موضوع سبب میگردد راندمان کلی این موتورها بدلیل احتراق کاملتر سوخت در قیاس با موتورهای معمولی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.با ریمپ ایسیو می توان بوست توربو شارژر را افزایش داد و شتاب گیری خودرو را بهتر کرد و کاری کرد تا توربو کمی زودتر بکار بیوفتد. دقت داشته باشید که ورود و خروج توربو از مدار کاملاً حساب شده بوده و نمی توان محدوده فعالیت آن را از حدی بیشتر تغییر داد چراکه برای سلامتی و عمر موتور بشدت ضرر دارد.

ایسیو هایما S5 از نوع ME7 می باشد. ایسیوهای سری ME7 همگی دارای پسوورد مخصوص به خود بوده و می بایست با تجهیزات خاصی پروگرام شود. ایسیوهای سری ME7 در این مدل دارای قفل نرم افزاری ۹B 00 می باشد که فقط با پروگرمرهای مخصوص برنامه ریزی می شود. پردازشگر ME7 از نوع ST10F بوده و باید حتما پس از ریمپ چک سام این ایسیو با نرم افزارهای اورجینال اصلاح گردد.

در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توانیم کاری کنیم که گشتاور اولیه در ابتدای حرکت بیشتر از قبل و خودرو بتواند در سراشیبی ها بهتر حرکت کند. ایراد چوب کردن ترمز در این خودرو امری شایع بوده که با ریمپ ایسیو می توان آن را رفع کرد.

همچنین دکتر ریمپ  به تمامی جداول ایسیو دسترسی کامل دارد می تواند پارامترهایی مانند سوخت،جرقه،پدال و دریچه گاز برقی و را تغییر داده تا توان موتور را به اندازه ۸ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۰ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد.

به کمک جداول کنترلی بوست توربو می توان بوست (فشار) توربو را تا حد مجاز و محاسبه شده افزایش داد با این کار شاهد شتاب گیری بسیار عالی این خودرو بعد از ریمپ می باشیم.

رفع تاخیر دریچه گاز

افزایش توان و گشتاور موتور

کاهش مصرف سوخت و رفع ایراد بالارفتن از شیب ها

از مزایای ریمپ ایسیو این مدل خودرو می باشد. اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.تمام خدمات ریمپ در دکتر ریمپ ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

آیا میدانید با ریمپ اصولی میتوانید مصرف سوخت خودرو خود را کاهش دهید. میتوانید دمای فن و ناک خودرو را از بین ببرید. حال سوال پیش می اید چگونه؟ ما در مقالات قبل به طور کامل از ریمپ خودرو گفته ایم که چه مزایا و معایبی دارد و در کل ریمپ چیست؟ درادامه از مزایای ریمپ خودرو ساینا به طور کلی خواهیم گفت که چه تغییراتی بر روی این خودرو به وجود خواهد آمد.

ساینا در دو مدل دنده دستی و گیربکس اتوماتیک عرضه شده. برخی از ایرادات ساینا عبارتند از ریپ زدن، قدرت کم موتور، شتاب و گشتاور پایین، تاخیر پدال گاز و صدای ناک، که با ریمپ رفع می شود. استفاده از گیربکس بهینه ND2 از نکات مثبت مدل دنده دستی می باشد. گیربکس مدل اتوماتیک، ساخت شرکت بلژیکی پانچ (Punch Powertrain) می باشد و دارای فرمان برقی، پشت آمپر جدید، تریم داخلی جدید و مانیتور است. از دیگر ایرادات این خودرو، تاب برداشتن دیسک ترمز، صدای بلند فن تهویه می باشد. مدل اتوماتیک نیز، کیفیت بسیار پایینی در مونتاژ و ادوات داخلی داشته و قیمت گذاری نامناسب بوده است.

اتفاقاتی که پس از ریمپ ساینا برای خودرو می افتد:

مزایای ریمپ دکتر ریمپ برای خودرو ساینا در یک نگاه

کاهش مصرف سوخت ساینا تا یک لیتر

به روزرسانی ایسیو ECU مطابق با بنزین بی کیفیت

کاهش دمای فن ساینا (مناسب برای مناطق گرمسیر(

رفع کپ ساینا در مرحله اولیه شروع حرکت

رفع مکث بین دنده یک و دو (در مدلهای دنده دستی(

حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

قابلیت بالا بردن کات آف ساینا تا ۶۵۰۰

قابلیت ایجاد کات آف رگباری (ویژه مدلهای دنده دستی ساینا(

توانایی حذف سنسور میل سوپاپ ساینا (در صورت نیاز مشتری(

بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک ساینا

کاهش تاخیر دریچه گاز برقی ساینا (ویژه مدلهای اتوماتیک(

کاهش افت توان با کولر

داشبورد و فضای داخلی ساینا

نمای داخل ساینا اتوماتیک

افزایش قدرت موتور ساینا

در حین رانندگی قدرت موتور ساینا، به اندازه ای که توقع می رود نیست. دلیل ضعف موتور عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو می باشد.  استفاده از گیربکس با ضرایب سنگین تر موجب شده که در دنده های بالا، افت گشتاور کمتر شود.

موتور ساینا ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد بر مبنای سر فلایویل بیان شده اند و قدرت واقعی سر چرخ در دستگاه داینومتر ۷۲ اسب بخار میباشد.  موتور ساینا توسط شرکت FEV آلمان طراحی شده است و با ریمپ  خودرو با قاطعیت قابل ارتقا است.

افزایش شتاب ساینا

علت شتاب گیری کم خودرو، این است که کارخانه سازنده اولویت ECU را کاهش آلایندگی موتور قرار داده نه نهایت توان پیشرانه. در ریمپ ساینا اولویت بر افزایش تون پیشرانه تغییر میکند. به همین دلیل پس از ریمپ، عملکرد خودرو بسیار روانتر و شتاب گیری ساینا به نحو چشمگیری بهبود خواهد یافت.

افزایش گشتاور

پس از ریمپ، گشتاور موتور ساینا در دورهای پایین افزایش می یابد. در نتیجه در سربالاییها نسبت به قبل نیاز کمتری به معکوس کشیدن دارید.

برطرف شدن تاخیر پدال گاز

خیلی از دارندگان نسخه اتوماتیک از تاخیر پدال گاز ساینا در شروع حرکت گلایه دارند. علت این ضعف، نرم افزاری بوده و با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن است.

رفع صدای ناک ساینا

این مشکل با ریمپ قابل برطرف شدن است، عموما صدای ناک از مشکلات نرم افزاری منشا می گیرد.

صدای ناک (که به اشتباه به صدای چق چق سوپاپ مشهور است) که در آغاز حرکت در دورهای پایین شنیده می شود.

خودروی ساینا تا کنون با سه نوع ایسیو ارائه شده:

دنده دستی

کروز SIM2K-48VR از ۹۵

LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتیک

ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5)

ریمپ ساینا اتوماتیک

دکتر ریمپ سه پکیج ریمپ را برای ساینا طراحی کرده که در زیر مشاهده می فرمایید:

پکیج اکونومی

بدون افزایش توان، فقط جهت کاهش مصرف سوخت (مناسب برای کسانی که از خودرو برای کار، آژانس یا خودروی تعلیم رانندگی استفاده می کنند(

پکیج شهری

تا ۵ اسب بخار افزایش توان ساینا، بدون افزایش مصرف سوخت و ۷ نیوتن متر افزایش گشتاور

پکیج ریسینگ

تا ۸ اسب بخار با اندکی افزایش مصرف سوخت  و ۱۱ نیوتن متر افزایش گشتاور (داشتن تجهیزات تقویتی در این پکیج الزامیست(

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ کوییک1

در این مقاله از ریمپ خودرو کوییک خواهیم گفت که با انجام دادن این فرایند چه تغییراتی بر روی این خودرو به وجود خواهد امد. در مقالات قبل از ریمپ خودرو گفته ایم که چیست و چه کاربردی دارد. برای انجام ریمپ توسط تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ خودرو خود را بیمه کنید.تیم ما با چندین سال تجربه در خصوص ریمپ و تیونینگ خودرو های مسابقه ای توانسته است مدال های زیادی کسب کند.

مزایای ریمپ کوییک

افزایش قدرت موتور کوییک:

با قاطعیت میتوان گفت موتور کوییک با ریمپ به خوبی قابل ارتقا است. شتاب صفر تا صد کارخانه ای کوییک نزدیک به ۱۴ ثانیه است. گیربکس اتوماتیک CVT هم سبب کاهش بیشتر شتاب این خودرو می شود. موتور کوییک ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد بر مبنای سر فلایویل بیان شده اند. قدرت واقعی سر چرخ در دستگاه داینومتر برای مدل دنده دستی ۷۲ اسب بخار می باشد. در مدل اتوماتیک این رقم کمتر خواهد بود.

استفاده از گیربکس با ضریب سنگینتر موجب شده که در دنده های بالا، افت گشتاور کمتر شود. اما در حین رانندگی بنظر میرسد قدرت موتور به اندازه ای که توقع می رود نیست. موتور این خودرو توسط شرکت FEV آلمان طراحی شده و توانایی اصلاح و افزایش قدرت را با ریمپ دارد.

کالیبراسیون صحیح ایسیو:

پس از ریمپ عملکرد خودرو بسیار روانتر و شتابگیری کوییک به نحو چشمگیری بهبود خواهد یافت. دلیل ضعف موتور عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو می باشد. کارخانه سازنده اولویت برنامه نویسی ECU را بر اساس کاهش آلایندگی موتور قرار داده نه نهایت توان پیشرانه. این مشکل در ریمپ برطرف می شود.

افزایش گشتاور کوییک:

با افزایش گشتاور موتور کوییک در دورهای پایین، در سربالاییها به معکوس کشیدن کمتری نیاز خواهید داشت.

رفع تاخیر پدال گاز: اگر از مشکل تاخیر پدال گاز کوییک در شروع حرکت گلایه دارید، باید بدانید علت این ضعف، نرم افزاری است. این مشکل با ریمپ قابل برطرف شدن است و در شتاب گیری خودرو نیز تاثیر بسزایی دارد.

رفع صدای ناک:

صدای ناک (که به اشتباه به صدای چق چق سوپاپ مشهور است). این صدا در آغاز حرکت در دورهای پایین شنیده میشود از جمله مشکلات نرم افزاری بوده که مانند مشکلاتی که پیش از این ذکر شد با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن است.

خودروی کوییک تا کنون با سه نوع Ecu ارائه شده:

دنده دستی: (به صورت همزمان)

کروز SIM2K-48VR از ۹۶

● LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتیک

ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5)

  • nima ebrahimi