remap

remap

remap

remap

۵۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آپدیت و بهینه سازی از طریق ریمپ خودرو

رفع کپ دریچه گاز: کپ دریچه گاز به ۲ دلیل می آید.

بدلیل طراحی رزوناتور (مخزن آرامش و ورودی هوا)

بدلیل استانداردهای آلایندگی (یورو ۴): برای رعایت استانداردهای آلایندگی و کاهش مصرف سوخت از باز شدن ناگهانی دریچه گاز جلو گیری نموده، و باعث تاخیر باز شدن دریچه گاز شده و گاها همین تاخیر باعث کاهش کیفیت رانندگی و دلزدگی مشتریان میگردد. دکتر ریمپ باتغییرات جداول مربوط به دریچه گاز برقی تاخیر دریچه را به حد بسیار قابل قبولی کاهش می دهد.

حذف خطای سنسور میل سوپاپ: موتورهای EF7 بخاطر حساسیت بالای این سنسور و تامین نبودن شرکت بابت ساخت سنسور با کیفیت، مشکلات متعددی مانند روشن بودن همیشگی چراغ چک، نامیزانی موتور و را دارند که دکتر ریمپ با تکیه بر دانش فنی خود، توانست این سنسور را بصورت نرم افزاری از حلقه کارکرد نرم افزاری خارج و موتور را بحالت اولیه بازگرداند.

اصلاح دمای فن: این انجین در خودرو سورن توربو از سری انجین های دما بالا بوده که سبب بروز مشکلاتی در فصول گرم سال و یا زمان رانندگی با سرعت و شتاب بالا، می‌شود. در این خودرو فن دور کند در دمای ۹۵٫۳ درجه و دور تند آن در دمای ۱۰۲ روشن خواهد شد که برای آب و هوای ایران مخصوصاً در تابستان دمای بسیار بالایی محسوب می‌شود حال توانایی این را داریم که دمای فن را بصورت کاملا نرم افزاری و اصولی برای شرایط مختلف در شهرهای مختلف، اصلاح کنیم.

تنظیم دور سلو (آرام): سورن توربو هنگام کار کرد در دورهای آرام (زیر ۱۰۰۰RPM) کابین بعضی از این موتورها لرزش شدیدی دارند که اگر از لحاظ سخت افزاری (دسته موتور، گیربکس و ) مشکل وجود ندارد این مشکل با ریمپ ایسیو تغییر دور سلو و افزایش دور از ۷۵۰ به ۸۰۰ و یا ۸۵۰ نیز قابل رفع می باشد.

اصلاح پارامتر های سنسور اکسیژن: موتو ملی یورو ۴ بوده و دارای ۲ سنسور اکسیژن است. ما می‌توانیم برای مشتریانی که می خواهند کاتالیزور خود را خالی و یا حذف نمایند و یا مجموعه اگزوز خود را تغییر دهند،سنسور دوم اکسیژن رابه صورت نرم افزاری غیر فعال کرده بدون اینکه چراغ چک روشن شده و خطای سنسور اکسیژن دوم در دستگاه دیگ نمایانگر شود. با این‌کاربه هیچ عنوان چراغ چک روشن نخواهد شد زیرا سنسور دوم کاملاً از حلقه کنترل سوخت خارج شده و خودروی شما همانند یک خودروی یورو ۲ خواهد شد. با این کار شتاب اولیه خودرو نیز افزایش می‌یابد.

 ریمپ می تواند کاهش ۰٫۵ لیتری مصرف سوخت شهری: هر راننده ای می خواهد تا مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهد و برای این اتفاق باید به شرایط آب و هوایی، رطوبت، بنزین و دقت بیشتری نمود که با آپدیت و اصلاح نرم افزاری مصرف سوخت کمتر وعمر قطعات نیز بیشتر میگردد.

 

 

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ سمند توربو

ریمپ سمند سورن توربو شارژ | ریمپ سمند ef7 | ریمپ ایسیو سورن

عملکرد فنی:

هنگام درجا کارکردن موتور EF7 توربو، صدایی معمولی را شاهد هستید و شاید بد نباشد همینجا برای خوانندگان عزیز چند نکته را درباره توربو توضیح دهیم. اولین نکته اینجاست توربو شارژ در یک بازه مشخص دورموتور وارد مدار شده و در دور موتور مشخصی خارج می گردد، در مورد موتور EF7 توربو تقریباً عدد ۱۸۰۰ دوربردقیقه، ابتدای ورود آن به سیکل احتراق بوده و تازمانیکه به ماکسیمم دور خود برسد، که دورموتور۲۰۰۰ است، راننده شاهد یک تاخیر یا مکث زیر پای خود خواهد بود که اصطلاح فنی آن لَگ (Lag) است و این نقص در تمامی خودروهای توربو وجود دارد و این مکث در خودروهای مختلف توربو به اشکال مختلف دیده می شود و بعضی از خودروسازان نظیر ب¬ام¬و به استفاده از توربوهای دوگانه روی آورده اند تا بتوانند توربینها را در زمان کمتری به سیکل کاری برسانند و مکث توربو را کاهش دهند. حال باید دانست که توربو موتور EF7 از دور موتور ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ در مدار است و دقیقا ۵۰۰ دور قبل از کات آف (۵۵۰۰) از مدار خارج می شود، و موتور تبدیل به یک Ef7 معمولی می شود به همین دلیل پیش بینی می شود از سرعت ۱۹۰کیلومتربر ساعت به بعد، روند دور گیری موتور در دنده ۵ کند شود. ضمنا در نظر داشته باشید که خودرو فقط در موتور و گیربکس و برنامه ریزی ایسیو تفاوت داشته و در سایر موارد نظیر ترمز و سیستم تعلیق همان سمند سورن ELX است و تنها تغییر قابل مشاهده لاستیک خودرو است که عرض آن به ۱۹۵ تغییر یافته. بنابراین در حین رانندگی ضعف ترمز نسبت به توان موتور واقف باشید تا در لحظات خاص با اقدامات به موقع دچار خظر نشوید.

 خودروهای نام برده با موتور ملی EF7 که برپابه توربو و اتمسفر تولید شده اند که سورن هم در لیست قرار دارد، توانسته نظر خیلی از دوستداران شتاب و قدرت را به خود جلب کند اما علاوه برجذابیت ها، یک سری مشکلات نیز برای مصرف کننده بوجود آورده اند از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

تغیرات ایجاد شده در ریمپ خودرو سمند

لیمیتر (محدود کننده) دورموتور:  دکتر ریمپ با تکیه بر دانش فنی خود توانسته کات آف این موتور را از طریق ریمپ تغییر و به یک عدد ایمن و استاندارد برساند.

قدرت پایین نسبت به حجم موتور: با وجود پیشرفته بودن موتور سورن توربو دکتر ریمپ با اصلاح جداول مرتبط و بصورت کاملا استاندارد باعث افزایش ۱۰% توان موتور، ۱۵% گشتاور بدون افزایش مصرف سوخت میگردد.

زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ: برای اولین بار در ایران دکتر ریمپ می تواند جداول مرتبط با زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ VVT – CVT – VVTI را مورد بهینه سازی قرار دهد تا رفتار کلی موتور را بنا به نیاز مشتری تغییر دهد چرا که تایمینگ سیستم سوپاپ را مغز مکانیکال موتور میدانند. بنابراین با تغییرات زمانبندی سیستم متغییر سوپاپ می توان نمودار گستاور و توان در هر نقطه مورد نظر بهینه سازی کرد. به عنوان مثال تمامی کسانی که در حرفه تیونینگ فعالیت میکنند میدانند که افزایش کاتاف موتور هیچ تاثیری در توان نهایی موتور ندارد و فقط با داشتن لوازم افتر مارکت مانند میل سوپاپ هایی با Duration ،Lift و Overlap بیشتر یا توربو شارژ با سایز بزرگتر میتوان تنفس موتور را بهبود بخشید تا از افت راندمان تنفسی و در نتیجه افت توان جلوگیری نمود. ما با تکیه بر دانش مهندسین دکتر ریمپ توانستیم زمان بندی میل سوپاپ را به نحوی تغییر دهیم که در دورهای بالا و افزایش کاتاف افت توان را به حداقل برسانیم و اگر مشتری نیاز به گشتاور بیشتر در دورهای پایین داشته باشد با اعمال تغییرات حداکثر گشتاور را در دور پایین تری داشته باشیم.

تغییرات بوست توربو دکتر ریمپ برای اولین بار اقدام به تغییرات جداول مربوط به بوست توربو شارژ در خودرو های سورن توربو و دنا پلاس توربو نموده است که افزایش بوست توربو شارژتا محدوده ای انجام میگردد که کمپرسور از راندمان مطلوب خارج نشده و در توربین دچار Back Pressure، کاهش راندمان موتور و افزایش دما در قطعات نشود

کاهش تاخیر توربو شارژ (Lag): این روزها خودروهای مجهز به موتور توربو شارژ در بازار زیاد شده است و مورد زیادی از گزارشات مربوط به نارضایتی مشتریان از تاخیر توربو شارژ یا Lag توربو می باشد که باعث می شود که خودرو سورن توربو در دورهای پایین تا زمانی که توربو به حالت Spool برسد کاهش توان محسوس و تاخیر و شتاب گیری پله ای داشته باشد. دکتر ریمپ به عنوان اولین شرکت به تغییرات دقیق و جداول ایسیو پرداخته است که باعث کاهش تاخیر توربو تا ۵۰۰ دور بر دقیقه شده است. به طور مثال بوست توربو در این خودرو در ۲۰۰۰RPM بوجود می اید که با انجام تغییرات توربو از ۱۶۰۰ درو بر دقیقه به حالت Spool میرسد.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ پارس elx

موتور XUM چند ایسیو دارد و مزایای ریمپ ایسیو آن چگونه است؟

موتور XUM ، قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است‌.

گشتاور این موتور ۱۵۴ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور دقیقه است.و استاندارد یورو ۴ را پاس می کند.

ایرانخودرو آن را با نام پارس ELX با موتور ۲۰۰۰(XUM) به بازار معرفی کرد و مثل همیشه همکاران حاضر در صحنه تلاش کردند تا به دروغ موتور این خودرو را همان موتور ۴۰۵ GLX 2000 دهند و از آن افسانه های موتور فرانسوی بسازند! در حالی که حجم واقعی موتور این خودرو ۱۹۰۵ سی‌سی است که بر اساس قواعد جهانی به عنوان یک پیشرانه ۱٫۹ لیتری شناخته می‌شود. با این حال ایران‌خودرو این محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتریانش معرفی کرد و علاوه بر این قلب جدید، دستی به سر و گوش نمای داخلی خودرو به ویژه داشبورد کشید تا حال‌و‌هوای دهه ۹۰ میلادی پدر این خودرو یعنی پژو ۴۰۵ با داشبوردی جدید کمی رنگ‌و‌بوی تازگی به خود بگیرد و البته قابلیت نصب دو ایربگ نیز فراهم گردد هرچند این داشبورد بدون هیچ کم و کاستی برای پارس LX نیز استفاده می شد. در پارس ELX با موتور جدید XUM روی کاغذ قدرت ۵ اسب بخار کم شده و شتاب حدود ۲ ثانیه افزایش پیدا کرده است و مصرفش نیز ۰٫۵ لیتر افزایش یافته لذا نمی‌توان انتظار داشت ELX جدید روند موفقیت‌های مدل قدیمی را ادامه بدهد. در واقعیت موتور XUM موتور XU7 بهبود یافته بود که قرار بود برای همیشه جایگزین XU7 شود اما با آغاز تحریم های دور اول و عدم توانایی ایرانخودرو در تامین موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ پارس ELX، تصمیم برآن گرفته شد تا این موتور بر روی پارس ELX نصب شود. هر چند این موتور نسبت به موتور قدیمی XU7 از مزایای فراوانی برخوردار بود ، اما بعداً ایرانخودرو از ادامه تولید خودروی پارس ELX خودداری کرد و این محصول برای همیشه به عمر خود پایان داد، البته در سالهای آخر تولید این خودرو ، دقیقا تفاوت پارس LX و ELX فقط به موتور نصب شده بر روی آنها محدود می شد.

جالب است بدانید اگرچه در زمان نگارش این مقاله، سه سال است که این مدل تولید نمی شود اما دانستن اطلاعات تکمیلی در مورد این موتور خالی از لطف نیست؛ البته ایرانخودرو مثل همیشه در توصیف محصولاتش اغراق می کند اما نکات فنی ای که برتری این موتور را نسبت به XUM قابل توجه می کند، ازین قرار است: ماشین کاری جدید شاتون و تغییر کامل میل‌لنگ از اصلی‌ترین تغییرات موتور XUM در مقایسه با موتور ۹۸ اسب بخاری XU7 است‌. در این موتور به منظور کاهش وزن و اهداف مربوط به مصرف سوخت‌، پیستون کامل طراحی شده و در طراحی رینگ‌های جدید از شرکت ماهله آلمان بهره گرفته شده است‌. به منظور دستیابی به الزامات یورو ۴ نیز پروفیل میل بادامک و منیفولدهای هوای خروجی تغییر کرده و به منظور تامین هدف‌های آلایندگی کاتالیست از زیر بدنه خارج شده و بعد از منیفولد خروجی قرار گرفته است‌.

این موتور تنها با ایسیو زیمنس به بازار عرضه گشت و در عین حال به دلیل طراحی بهبود یافته سرسیلندر و منیفولد می توان با یک پکیج ریمپ اصولی، توان بیشتری از آن استخراج کرد و تا ۵ اسب بخار سرچرخ و ۱۳ نیوتن متر گشتاور، آن را ارتقا داد و با رفع مکث بین دنده ها که به دلیل رعایت استاندارد یورو۴ ایجاد شده، خودرویی فرز و پرتوان را به شما تقدیم خواهیم کرد تا بتوانید از تغییرات اصولی موتور، بهترین راندمان را دریافت کنید. در ریمپ این خودرو نیز کاتآف بر روی ۷۰۰۰ قرار می گیرد و با ایجاد تغییراتی در کالیبراسیون ایسیو، مصرف سوخت را تا یک لیتر با بنزین معمولی کاهش خواهیم داد و با اقدامات انجام شده شاهد افزایش تاپ اسپید خودرو نیز خواهید بود.

توجه:

پکیج ریمپ دکتر ریمپ به گونه ای تنظیم شده که در معاینه فنی و گارانتی خودرو، خللی ایجاد نمی کند.

ریمپ خودرو با برداشتن سرباتری یا فلش ایسیو ازبین نمیرود، تنها با دانلود برنامه پاک می شود.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ ام وی ام x33s

ریمپ خودرو  MVM X33s

ایسیو خودروی MVM X33s از نوع bosch me 7.9.7 می باشد که با دریچه گاز برقی اداپته شده است. این مدل ایسیو دارای پردازشگر ST10F275 می باشد. پیشرانه استفاده شده در خودروی ام وی ام ۵۵۰ چهار ۴ سیلندر خطی است و ۱۹۷۱ سی سی حجم دارد و با توجه به پارامتر های مختلف، موتوری پرتوان را شاهد هستیم . حداکثر قدرت پیشرانه MVM X33s ۱۳۹ اسب بخار است که در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه به دست میاید و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر هم در دور موتور ۴۳۰۰ دور در دقیقه حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد .

با ریمپ می توان توان خودرو را تا ۱۴۹ اسب بخار افزایش داد و گشتاور را تا ۱۹۴ نیوتن متر افزایش داد.  این خودرو شتاب اولیه نسبتا ضعیفی دارد که شما را از شتابگیری ماشین ناامید می کند و در صورت استفاده از حالت اسپرت مصرف سوخت ماشین افزایش خواهد داشت و چندان ماشین اقتصادی تلقی نمی شود اما با ریمپ ایسیو می توان مصرف شهری این خودرو را تا حد ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش داد. پیشرانه این خودرو با یک گیربکس از نوع CVT کوپل شده است که با موتور ماشین نا هماهنگ است و عملکرد چندان راضی کننده ای هم ندارد ، دقیق عمل نمیکند و چندان هوشمند نیست ولی می توان با ریمپ ایسیو هماهنگی بهتری بین موتور و گیربکس ایجاد نمود. از طرف دیگر در خیلی از موارد دیده شده است که خودرو در حال شتابگیری ، صدای ناک می دهد (بخصوص در سربالایی) که این صدا برای سلامت موتور در درازمدت مضر است و علت آن برنامه ریزی غلط ایسیو است که با بنزین ایران تطبیق داده نشده، اما در دکتر ریمپ این نقیصه نیز کاملاً برطرف می گردد.

یکی از مشکلاتی که دارندگان این خودرو با آن مواجه هستند، کشش پایین خودرو در سر بالایی ها می باشد. منشا این ایراد در برنامه ایسیو موتور می باشد که از سوی کارخانه و به دلیل استانداردهای یورو۵ ایسیو را محدود کرده است. هنگامی که شما پدال گاز را سریعا تا انتها فشار می دهید. دریچه گاز به دلیل تاخیری که دارد دیر باز شده و شتاب گیری سریع اتفاق نمی افتد. برای رفع این ایراد دکتر ریمپ می تواند پارامتر های دریچه گاز و گشتاور خودرو تغییر دهد تا شتاب گیری سریع و بی نقص اتفاق بیفتد. در حقیقت پس از ریمپ، در مود اکو (ECO ) نیاز حرکتی خودرو تامین می شود و احتیاجی به استفاده از مود اسپرت برای شتاب بیشتر نمیباشد.

در ریمپ MVM X33s دکتر ریمپ می تواند توان و گشتاور موتور را تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۲ نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار دکتر ریمپ می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا ۱ لیتر کم کنیم، اما توان خودرو را افزایش دهیم. از آنجایی که اطلاعات تعویض دنده (معکوس کشیدن ها) در ایسیو ذخیره می شود می توانیم با ریمپ تاخیر دریچه گاز را بهتر کرده و معکوس های خودرو را نیز سریعتر از قبل کنیم.

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

۱- کاهش مصرف سوخت

۲- افزایش شتاب

۳- افزایش توان و گشتاور

۴- رفع تاخیر دریچه گاز

۵- رفع کپ اولیه حرکت

۶- شتاب گیری ثانویه بهتر

۷- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

۸- رفع خطای کاتالیست

۹- بهبود عملکرد گیربکس و هماهنگی بهتر با موتور (آپدیت گیربک)

۱۰- افزایش شتاب صفرتا صد در حدود یک الی دو ثانیه

۱۱- رفع مکث گیربگس در حین حرکت به عقب

۱۲- کاهش قابل توجه دل زدن د حین حرکت ثابت با کروزکنترل

۱۳- رفع صدای ناک (مناسب شهرستانهایی که از بنزین یورو۴ برخوردار نیستند)

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ ایسیو تندر90

 

حضور مجدد خانواده رنو در ایران با پروژه L90  و مدل مشهور داچیا لوگان و در کشورمان با نام رنو تندر۹۰  از سال ۸۶ آغاز شد و مدل پایه گازسوز این خودرو نیز از سال ۸۹ به سبد تولیدات این محصول اضافه گشت که در بخش موتور و گیربکس تغییراتی جهت راندمان بیشتر از سوخت CNG اعمال گشته بود ، عرضه مدل اتوماتیک این خودرو نیز از سال ۹۲ توسط ایرانخودرو آغاز گشت و در ادامه مدل پیک­آپ (وانت) در اواسط سال ۹۳ و  تندر پلاس (که در حقیقت فیس لیفت مدل ۲۰۰۹ L90 هست) در اواخر سال ۹۵ به بازار عرضه گشت.

مونتاز تندر۹۰ همزمان با ایرانخودرو در سال ۸۶ آغاز گشت و در سال ۸۷ یک فیس لیفت توسط سایپا برای این خودرو عرضه شد که در نهایت با موافقت رنو تغییرات قسمت عقب اعمال گشت و به عنوان پارس تندر به بازار عرضه گشت به جز تغییرات قسمت عقب و زه در متفاوت ، تغییر تکنیکال دیگری در این خودرو رخ نداد.

از جمله ایرادات فاحش این ایسیو عدم تطابق کالیرباسیون برنامه با نیروی مورد نیاز کمپرسور کولر می باشد که در شروع حرکت بخصوص در ترافیک ها با دنده یک به شکل یک مکث عجیب احساس شده و خودرو با سنگینی حرکت خود را آغاز می کند! این نقص در هنگام شروع در حرکت در سربالایی ها به اوج خود می­رسد.

ایراد دوم این است که خودرو نسبت به هماهنگی عالی بین موتور و گیربکس اما دور بالای ضعبفتری دارد، به عبارتی کشش خوبی که در دورهای پایین (البته بدون روشن بودن کولر!) مشاهده می شود در دورهای بالا از دست می رود، البته عده ای از کارشناسان فقدان سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ را علت این نقیصه می دانند ولی دکتر ریمپ معتقد است می توان این نقص را تا حد بسیار زیادی با ریمپ برطرف نمود.

باتوجه به جدیدتر و مدرنتر بودن موتور K4M نسبت به موتور TU5 باید دانست که حق مالکین خودروهای تندر ۹۰ است که خودرویشان وحشی تر حرکت کند! بخصوص که در این مدلها دریچه گاز سیمی بوده و ریسپانس (واکنش) پدال گاز خوب است اما جالب است بدانید ، این ریسپانس بهتر ازین هم می تواند بشود!

در مدل های یورو۴ بنا به الزام رعایت استانداردهای آلایندگی شاهد آن هستیم که عملکرد خودرو نسبت به مدل یورو۲ اندکی ضعیفتر شده، که این ضعف پس از ریمپ، کاملاً از بین خواهد رفت! پس جای نگرانی نیست.

تاخیر دریچه گاز یکی از دلایل کندی دور گرفتن این خودروها است

برقی بودن دریچه موجب کندی در عملکرد گیربکس اتوماتیک شده.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن کولر (البته در این مدل کمتر از مدل های دنده دستی است.)

وجود خطای فرسودگی کاتالیست و روشن بودن دائم چراغ چک و تعویض بی جهت سنسور اکسیژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجیب نسبت به مدل های دنده دستی.

آیا دکتر ریمپ وانت L90 را هم ریمپ می کند؟

بله ایسیو این خودرو همانند مدل دنده دستی بوده و به راحتی ریمپ می­شود و راندمان این خودرو بخصوص در سربالایی ها و هنگام بار سنگین بخوبی افزایش می یابد.

آیا ریمپ خودرو تندر۹۰ پارس خودرویی با ایرانخودرویی فرق می­کند؟

از آنجا که تامین خطوط تولید ایرانخودرو و سایپا به عهده شریک سوم یعنی رنوپارس بود بنابراین تصور اینکه این دو خودرو با هم فرقی داشته باشند غلط بوده و ریمپ آن نیز با هم فرقی ندارند. بطور کلی فرایند ریمپ به توانایی و مهارت بستگی دارد.

آیا وجود محافظ ایسیو بر روی فرایند ریمپ تغییری ایجاد می کند؟

خیر از آنجا که دکتر ریمپ برای ریمپ ایسیو ، آن را باز نمی­کند، وجود این قطعه تاثیری بر فرایند ریمپ نخواهد داشت.

آیا ریمپ ایسیو مگان ۱۶۰۰ مثل ریمپ رنو تندر۹۰ است؟

خیر ایسیو خودروی تندر ۹۰ با مگان ۱۶۰۰  کاملاً متفاوت بوده به همین خاطر فرایند ریمپ این دو خودرو با هم کاملاً متفاوت است. ایسیو مگان ۱۶۰۰ از نوع ساژم S3000 می باشد و از سنسور میل سوپاپ و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ بهره می برد.  سرسیلندر این دو موتور با هم متفاوت هستند.

آیا بعد از ریمپ مصرف سوخت بالا می رود؟

خیر برنامه ریمپ بهینه دکتر ریمپ به نحوی تنظیم شده که مانع از افزایش مصرف می­شود.

آیا ریمپ پارس تندر با تندر۹۰ معمولی فرق دارد؟

خیر این دو خودرو فقط در ظاهر با هم تفاوت داشته و در بحث ایسیو و ریمپ با هم یکسان هستند. ایسیو تندر ۹۰ دنده دستی با پارس تندر یکی هست

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ تندر 90

دلایل ریمپ کردن خودرو تندر 90؟؟

در حقیقت علم ریمپ خودرو، علم گرفتن خروجی و توان بیشتر از موتور بوسیله کالیبراسیون اپتیممoptimum calibration ایسیو می باشد که تخصص دکتر ریمپ می باشد در این روش بدون افزایش مصرف سوخت راندمان موتور بهینه می شود.

موتور خودروهای مونتاژی رنو در ایران K4M است که ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. در بخش گیربکس، نسخه اتوماتیک هم مانند مدل های AT تندر۹۰ و تندرپلاس با کد فنی DP2 که شباهت فنی زیادی به AL4 هم دارد، عرضه گشته و دارای چهار دنده است. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده های لغزنده و برفی هم در این گیربکس وجود دارد اما از حالت S یا اسپرت خبری نیست.

اما در نسخه دنده ای از سال ۹۶ اوضاع کمی فرق کرده تا پیش از این تندر فقط با گیربکس JH3 عرضه می گشت که یکی از ایرادات بارز آن، خرابی گردگیر پلوس و نشتی روغن گیربکس بود که در صورت عدم رسیدگی منجر به آسیب دیدگی شدید گیربکس می­شد، اما از سال ۹۶ خریداران می توانستند جعبه دنده بهبودیافته (مشهور به مدل JHQ) را سفارش بدهند. تفاوت این تغییر را افرادی متوجه می شوند که قبلا سوار خودروهایی چون تندر۹۰ و ساندرو دنده ای شده اند و حال واکنش این گیربکس را به شکلی دیگر احساس می کنند که نسبت به گیربکس قبلی عملکردی دقیقتر و سریعتر دارد به عبارتی گویی کوئیک شیفتر به آن اضافه شده است.

خلاصه مزایای ریمپ ایسیو :

افزایش توان موتور تا ۷ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر گشتاور

افزایش کشش بخصوص در سربالاییها و پُر بودن خودرو

رفع تاخیر پدال گاز

رفع  کُندی گیربکس نسبت به درخواستهای راننده

حذف کات آف( درمدلهای دنده ای)

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر بصورت تضمینی

کاهش دمای آب (درصورت نیاز مشتری، البته این خودرو اساساً احتیاجی به کم کردن دمای آب ندارد)

افزایش بُرد خودرو در حالت CNG

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

امروزه زبان‌های برنامه نویسی متعددی وجود دارند که مدیران پروژه‌ها بر حسب نیاز نرم‌افزار و امکاناتی که خود نیاز دارند، می‌توانند برای توسعه استفاده کنند.

شاید شما بخواهید یک زبان برنامه نویسی رو به هر دلیلی به خاطر علاقه یا درآمد و تخصص یاد بگیرید اما نمیدانید کدام زبان را برای شما مناسب است و چطور آن را یاد بگیرید. ما در این مطلب به صورت کامل میخواهیم در مورد زبان برنامه نویسی سی شارپ توضیحاتی رو ارائه بدیم که بعد خواندن این مطلب می‌توانید یک انتخاب هوشمند و منطقی داشته باشید.

میزان استفاده از زبا‌نهای برنامه نویسی طبق آمار

زبان‌های برنامه نویسی به 4 دسته شئ گرا، رویه‌ای، کاربردی و منطقی دسته بندی می شوند. میزان استفاده از هر دسته در میان برنامه نویسان متفاوت است، اما آنچه که بر همگان مبرهن و واضح است این است که بالای 60 درصد دسته شی گرا از بقیه دسته‌بندی‌ها جلو است.

سی شارپ

#C یک زبان برنامه نویسی چند مدلی است که شامل دستوری ، تابعی، عمومی، شیء گرا و جزء گرا است . این زبان توسط شرکت مایکروسافت و از دل فریم ورک .NET مایکروسافت خلق و پرورش یافت و بعد ها توانست استاندارد های ISO و Ecma را دریافت کند و به‌عنوان یک زبان استاندارد تایید شود.

در عین حال زبان C# ، زبان برگزیده مایکروسافت برای ایجاد سیستم عامل ویندوز و ویندوزفون برای سیستم عامل موبایل‌هایی همچون HTC ، مایکروسافت و نوکیا می باشد. این زبان نیز مانند زبان جاوا برای پروژه‌های اقتصادی و بزرگ، انتخاب بسیار خوبی است. گر چه تعداد برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی می‌کنند، به پای برنامه نویسان جاوا نمی‌رسد، ولی به لطف پشتیبانی مایکروسافت، این زبان یکی از مدعیان قوی در بین زبان‌های برنامه نویسی است .

آموزش برنامه نویسی سی شارپ

این زبان برنامه نویسی زبانی کاربردی و تمام نشدنی خواهد بود چرا که نسخه های جدید آن نیز هر چند وقت یکبار توسط مایکروسافت ارائه می‌شود و دارای قابلیت‌های جدیدی است. و اگر بخواهیم درباره‌ی رنکینگ و رتبه‌ی آن در دنیا صحبت کنیم می‌توانیم این طور بگوییم که: سی‌شارپ از دیدگاه‌های مخلتف چهارمین و در برخی پنجمین زبان کاربردی، قدرتمند و محبوب دنیا محسوب می شود.

بنابراین این زبان برنامه نویسی از محبوبیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

در ایران دو زبان برنامه نویسی بخش اعظم نرم افزارها و وب سایت های سازمان های دولتی و خصوصی را فرا گرفته است که C# (ASP.NET) و جاوا پرچم دار هستند.

طبق فهرست بندی انجمن TIOBE ، رنکینگ این زبان در ردیف چهارم جدول زبانهای برنامه نویسی قرار دارد.

طبق فهرست بندیIEEE  که فهرست برترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال 2017 را منتشر کرد در ردیف پنجم زبانهای برنامه‌نویسی قرار دارد.

بنو سایت به صورت تخصصی برروی آموزش برنامه نویسی  و طراحی سایت فعالیت میکند.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ خودرو تیبا و تیبا 2

تغییرات جداول سوخت و جرقه در تیبا و تیبا۲ با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور می شود. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور خودرو تیبا قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد.

مرحله ۱(ریمپ اکونومیک): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو  تیبا مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ریمپ بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز خودرو تیبا به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.

A– در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B– همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تیبا۲ تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

مرحله ۳ (ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت  و تغییر یافته): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز تیبا و تیبا۲ به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

a – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

b- افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد

c-  معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift   وduration  و lsa  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع نموده.

کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

کاهش و اصلاح دمای فن

حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

حذف و تغییر محدوده کاتاف

رفع مشکل استارت سرد

تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

حذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

 

 

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ ایسیو ریو

 

ریمپ ایسیو ریو

تغییرات جداول سوخت و جرقه در خودرو کیا ریو با انواع ایسیو باعث رسیدن به حداکثر توان این موتور می شود. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ % افزایش توان بسته به نوع موتور  ریو قابل دستیابی است. لازم به ذکر است خودرو های دارای هدرز را می توان تعییرات بیشتری به منظور افزایش توان داد.

مرحله ۱(ریمپ اکونومیک): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز ریو به نحوی کار می شود که بدون کاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزدیک به ۱۰ % کاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ریمپ بر روی موتور استاندارد): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز خودرو کیا ریو به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که تمامی تغییرات با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران کاستومایز می شود تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور ارائه گردد. نکته قابل توجه این است که خودروهای  استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد منجربه ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق میگردد. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به ۱٫۷ برار میگردد و گاها باعث ذوب شدن پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کتالیزور را نیز در بر می گیرد.

A – در این استیج تاخیر دریچه گاز به طور کامل مرتفع شده و حداکثر توان و گشتاور ممکن به طور واقعی بدست می اید.

B – همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

C – افزایش کاتاف نیز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.

مرحله ۳ (ریمپ بر روی موتور با لوازم افترمارکت  و تغییر یافته): در این مرحله بر روی جداول سوخت، جرقه، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغییرات مکانیکی حاصل گردد. در  این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش ، تراکم، میل سوپاپ و همراه است می توان حداکثر اعمال تغییرات را برای حصول حداکثر توان و گشتاور انجام داد. در این استیج معمولا مشتریان از از بنزین با اکتان بالا استفاده نموده و این نکته باعث می شود که قدرت موتور و گشتاور بهبود یافته و احتمال پدیده ناک کمتر شود.

همچنین امکان حذف سنسور اکسیژن دوم یا غیر فعال کردن و همچنین اصلاح پارامتر ها به طور کامل انجام میگردد.

- افزایش کاتاف ریو نیز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نیز که محدوده ایمنی است انجام میگردد.به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد

  معمولا در این استیج به هنگام نصب میل سوپاپ با lift   وduration  و lsa  بیشتر دور آرام موتور به هم ریخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانیفولد ورودی کاهش یافته و بوستر ترمز ضعیف عمل میکند که دکتر ریمپ با تغییرات روی جداول دور آرام کلیه مشکلات فوق را مرتفع نموده.

کاهش مصرف و افزایش شتاب بصورت همزمان

کاهش و اصلاح دمای فن

حذف و تغییر و یا حتی اعمال محدودیت سرعت

حذف و تغییر محدوده کاتاف

رفع مشکل استارت سرد

تغییر کات آف انواع خودروها با گیربکس منوآل

حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو

کلاحذف سنسور میل سوپاپ و حتی سایر سنسور ها از حلقه کنترلی ایسیو

تنظیم و تغییر دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

 

 

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ زانتیا 2000 و 1800

موتورهای مورد استفاده در زانتیا

زانتیا در ایران با دو موتور عرضه شده:

موتور ۱۸۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ LFY با توان ۱۱۰ اسب بخار ایسیو BOSCH MP 7.3

موتور ۲۰۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ RFV با توان ۱۳۵ اسب بخار ایسیو BOSCH MP 5.2 

جالب است بدانید موتورهای زانتیا خیلی راحت قابل نصب بر روی خانواده پژو می باشند. به همین دلیل بعدها ایران خودرو، پارس ELX را با موتور ۱۸۰۰ ۱۶ سوپاپ عرضه کرد و خیلی از افراد نیز موتور ۲۰۰۰ این خودرو را بر روی خانواده ۴۰۵ نصب می کنند.

 ECU زانتیا به دلیل قدیمی بودن، قابل برنامه ریزی از پورت OBD نیست. بنابراین باید آنها را باز نموده و از قطعه زیف برای پروگرم مجدد آن استفاده کرد. این فرایند کاری، بسیار دقیق و ظریف است و باید به نحوی صورت گیرد که برد اصلی آسیب نبیند.

🚩 روند کاری دکتر ریمپ در ریمپ ایسیو زانتیا

در ریمپ این خودرو، شرایط آب و هوایی و سوخت ایران، در نظر گرفته می شود و کالیبراسیون جدیدی ارائه میگردد.

از جمله ایرادات قابل توجه برنامه فابریک Xantia می توان به مصرف سوخت بالا، صدای ناک در آغاز حرکت اشاره کرد. در برنامه ریمپ دکتر ریمپ ، ضمن کاهش مصرف سوخت، خودرو به توان بیشتری دست پیدا میکند.

🏆 خلاصه مزایای ریمپ زانتیا:

افزایش کشش و توان در تمامی حالات رانندگی  ( دارندگان خودروی زانتیا می دانند که کشش خودرو تا قبل از دور موتور ۳۰۰۰ کمتر از توقعی است که از یک موتور ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ می رود)

افزایش سرعت نهایی (مخصوص عاشقان تاپ اسپید)

رفع صدای ناک سرگاز

بهینه شدن عملکرد موتور با بنزین معمولی ( برای مناطقی که دسترسی به بنزین سوپر ندارند)

افزایش کات آف تا ۷۰۰۰ دور (جهت کاهش شتاب صفر تا صد و دسترسی به سرعت بیشتر در هر دند)

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

عملکرد نرم و روانتر موتور در رانندگی روزمره

  • nima ebrahimi