remap

remap

remap

remap

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه زبان برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که مدیران پروژه بر حسب نیاز نرم افزاری خود و برای توسعه از آن استفاده میکنند. شما شاید بخواهید زبان برنامه نویسی را به دلایلی از قبیل علاقه یا درامد یاد بگیرید اما نمیدانید از کجا شروع کنید. ما در این مقابه به طور جامع زبان برنامه نویسی سی شارپ را توضیح داده تا مخاطب با ذهن باز برای آموزش برنامه نویسی تصمیم گیری کند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ یکی از قوی‌ترین زبان‌های شی گراست. از ویژگی‌های زبان سی شارپ می توان به متن باز، ساده بودن، به‌روز بودن، انعطاف پذیری و جامعیت آن اشاره کرد.

در علم کامپیوتر به زبانی که برای نوشتن برنامه‌ها به‌کار برده می‌شود، زبان برنامه نویسی گفته می شود. زبان C# برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت مایکروسافت عرضه گردید. این برنامه، شی‌گرا و ساده بوده که با توجه به نیازهای امروزی تهیه گردیده و به قدری انعطاف پذیر است که علاوه بر نیازهای امروزی، می‌تواند در آینده نیز پاسخ گوی نیازهای کاربران باشد.

از اصلی ترین مزایای آموزش برنامه نویسی csharp می توان به سرعت و امنیت، سادگی و به روز بودن، متن باز بودن، قابلیت استفاده در پلتفرم های مختلف، جامعیت و تکامل آن اشاره کرد.

سادگی و به روز بودن

زبان سی شارپ یکی از زبان‌های مدرن و شی گرا است. زبان سی شارپ به دنبال دستیابی به دو هدف عرضه شد. یکی از این اهداف یادگیری آسان و هدف دیگر پاسخ گویی و پشتیبانی از نیازهای احتمالی کاربران در آینده است.

اگر تاریخچه زبان‌های برنامه نویسی و خصوصیات آنها را مطالعه کنید، متوجه می شوید که تمامی زبان‌های برنامه نویسی برای هدف خاصی طراحی شده بودند و مخصوص دوره مشخصی بوده است.

در مقابل زبان سی شارپ با در نظر گرفتن نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری توسعه داده شده است. در واقع سی شارپ ساخته شده تا تمامی نیازهای شرکت‌های تجاری در تولید نرم افزار تنها با یک زبان برنامه نویسی پاسخ داده شود. دستورات زبان سی شارپ از زبان های C++، پاسکال، جاوا و چند زبان برنامه نویسی الگو برداری شده است.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

انجام ریمپ کاری اصولی و با نرم افزار ایسیو سر کار دارد پس انجام دادن این فرایند با علم قبلی برنامه نویسی و تیونینگ خودرویی همراه است. برای انجام کار ریمپ خودرو به هر مکانی اطمینان نکنید چون کار غیر اصولی و غیر تخصصی نیست و باید کسی که تجربه زیاد و علم کافی در این حرفه دارد انجام دهد. تیم تخصصی دکتر ریمپ با چند سال سابقه کار و افتخار آفرینی در مسابقات ریس و درگ توانسته است اطمینان مشتریان خود را کسب کرده و با ضمانت 2 ساله خودرو شما را تست کرده و تحویل مشتری میدهد.

ریمپ چیست ؟

ریمپ در معنای لغوی به معنی ترسیم دوباره است و در اصطلاح خودرویی ریمپ ایسیو به مجموعه تغییراتی گفته میشود که با توجه به سلیقه راننده بر روی برنامه ایسیو اعمال میشود، حال ممکن است این تغییرات با هدف افزایش شتاب و توان باشد یا اهداف دیگری مانند اعمال محدودیت سرعت جهت جلوگیری از سرعت بیش از حد، کم کردن مصرف، کاهش استهلاک موتور بخصوص در موتورهای فرسوده و غیره باشد. بنابراین هدف از ریمپ ایسیو تنها افزایش شتاب نیست و نحوه استفاده از این علم بستگی به فرهنگ جامعه دارد.

دامپ چیست ؟

هر ایسیو درون خود چندین قسمت مختلف از لحاظ سخت افزاری دارد که یکی از این قسمت ها آیسی نام دارد. بر حسب اصول واکنش به محرک های سیگنال آیسی ها به دو نوع بدون حافظه و حافظه دار تقسیم میشوند. این آیسی ها ممکن است اطلاعات مختلفی مانند کد سوئیچ، مقدار کارکرد خودرو بر حسب مایل یا کیلومتر، اطلاعات مربوطه به مشخصات خودرو مانند تعداد چرخهای مورد استفاده، سایز رینگ ها، اطلاعات مربوط به تغذیه موتور و غیره باشد. به این مجموعه اطلاعات که درون یک آیسی حافظه دار قرار میگیرد دامپ گفته میشود. و در قسمتی که اطلاعات مربوط به پارامترهای کنترل تغدیه و جرقه موتور قرار میگیرد بلوک کاری گفته میشود، در ادامه با منطق کلی بلوک کاری و اینکه چرا ما به یک شکل خاصی مجبورهستیم آنرا تعریف و آماده کنیم اشاره می شود.

داموس یا مپ لیست چیست؟

داموس (مپ لیست) یعنی جداول اماده برای ریمپ کردن.

شما زمانیکه قصد دارید یک فایل رو ریمپ کنید، ابتدا با وینولز دامپ(فایل) مورد نظر رو باز می کنید. سپس باید دنبال جداول مورد نظر که شامل جداول سوخت، اکسیژن، جرقه، گشتاور، حجم هوای ورودی، کاتاف و غیره است، بگردید و اونا رو پیدا کنید. که این کار خود هم دانش فنی بالا و هم زمان زیادی رو نیاز دارد.

ولی زمانی که شما داموس (مپ لیست) فایل مورد نظر رو داشته باشید، شما اصلا نیازی به جستجو کردن جداول ندارید. در این روش شما دامپ مربوطه رو با وینولز باز می کنید، سپس داموس(مپ لیست) مربوط به همون دامپ رو باز می کنید (نحوه استفاده از داموس هم براتون آموزش داده خواهد شد) در این حالت تمام جداول موجود در مپ لیست برای شما نمایش داده می شود و دیگر نیازی به پیدا کردن جداول نیست. در این حالت شما هر تغییری خواستید در جداول خواهید داد و آنرا ذخیره کرده و به ایسیو انتقال خواهید دا

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

 

آیا میدانید ریمپ ایسیو چیست؟ آیا ریمپ کردن کار اصولی است یا نه؟ آیا برای ریمپ به هر مکانی که کار خودرو انجام میدهند(مکانیکی) باید اطمینان کرد و این فرایند را انجام داد؟ ما در ایم مقاله از ریمپ اصولی خواهیم گفت و شما را با این فرایند نرم افزاری بیشتر آشنا میکنیم. ما در تیم تخصصی تیونینگ خودرو دکتر ریمپ خودرو شما را ریمپ کرده و با تغیرات شما شگفت زده خواهیم کرد.

ریمپ یک بازنگری در برنامه ایسیو است که میتوان با چند هدف اینکار را انجام داد

در مورد اینکه آیا ریمپ کردن کاری استاندارد است یا نه باید گفت که اعمال این تغییرات اصولی بوده و خارج از استاندارد نیست ولی باید توجه داشت که هر ریمپ کردنی استاندارد نیست بلکه خود مساله ریمپ کاملا مطابق با اصول و استاندارد های جهانی است

حال این سوال پیش می آید که آیا مقدار بهینه در برنامه (دامپ) ایسیو رعایت نشده است ؟ یا اگر این امر رعایت شده چرا آنرا خارج از حالت بهینه میکنیم ؟

جواب این سوال بسیار واضح است :

هر خریدار خودرو سلیقه و انتظارات متفاوتی از آن دارد به نحوی که ممکن است در یک خودرو از یک تعداد خریدار مشخص، تعدادی خواهان کشش و توان بهینه باشند و عده ای انتظار شتاب بیشتر از آن خودرو داشته باشند این در حالی است که همان شتاب مد نظر برای عده ای دیگر آزار دهنده باشد ... همین اختلاف سلیقه کمپانی های خودروساز را مجبور میکنند تا از یک حالت میانگین استفاده کنند تا هم کسانی که خواهان شتاب بالا هستند از تنبلی خودرو ناراضی نباشند و هم کسانی که تمایل به شتاب نرمال دارند از تند و تیزی بیش از حد آن گلایه نکنند.

به همین خاطر در برنامه ایسیو قابلیت تغییر ایجاد کرده اند تا با مراجعه به فرد ریمپکار بتوانند سلیقه شخصی خود را روی خودرو اعمال کنند. (اگر ریمپ کردن غیر استاندارد بود کمپانی سازنده برنامه ایسیو را غیر قابل تغییر عرضه میکرد(

دوستان توجه داشته باشید که مفهوم کاربرد ریمپ را به خوبی درک کنید ... ممکن است یک خودروی فرسوده نیاز داشته باشد تا نسبت به برنامه اورجینال کمتر موتور و سایر اجزا را تحت بار قرار دهد (ریمپ معکوس) بطوری که بتوان با کاهش مقادیر آنها را کمتر تحت فشار گذاشت و فرسایش خودرو را کمتر کرد تا عمر موتور بیشتر شود

دوستان توجه داشته باشید که مفهوم کاربرد ریمپ را به خوبی درک کنید ... ممکن است یک خودروی فرسوده نیاز داشته باشد تا نسبت به برنامه اورجینال کمتر موتور و سایر اجزا را تحت بار قرار دهد (ریمپ معکوس) بطوری که بتوان با کاهش مقادیر آنها را کمتر تحت فشار گذاشت و فرسایش خودرو را کمتر کرد تا عمر موتور بیشتر شود

یا بعنوان مثال راننده ای که جوان است و تازه گواهینامه رانندگی را دریافت کرده است، والدین او تصمیم بگیرند که محدودیت سرعت بر روی ایسیو اعمال کنند تا بعنوان مثال خودرو از 80 کیلومتر بر ساعت بیشتر افزایش سرعت نداشته باشد

بنابراین کاربرد ریمپ خودرو بستگی به دیدگاه و فرهنگ جامعه دارد

جهت ریمپ کردن یک ایسیو فردی که میخواد این تغییرات را ایجاد کند ابتدا بایستی به مسائل خودرو در همه زمینه ها ازجمله :

مولد قدرت (موتور) ، انتقال قدرت ، شاسی و فنربندی ، سخت افزار یونیت ها و غیره

مسلط باشد چرا که او باید بتواند با در کنار هم قرار دادن این مطالب نتیجه ای منطقی و کلی از خودرو داشته باشد

به عبارتی دیگر فردی که نتواند نحوه کار یک موتور را درک کند و یا عوامل موثر بر توان و گشتاور یا عوامل تاثیرگذار بر خط انتقال قدرت را برای خود تشریح کند نمیتواند یک ریمپ کار موفق باشد

بنابراین او بایستی در زمینه های مربوطه در حد قابل قبول بدون ایراد باشد

توصیه منطقی برای شروع این کار در زمینه موتور مسلط شدن به مباحث پایه ای مانند سیستم جرقه زنی کاربراتوری و آشنا شدن با مفهوم آنها (مانند زاویه داول، آوانس جرقه)، تسلط بر حالات مختلف موتور مانند تمام بار، نیمه بار و سیستم سوخت رسانی کاربراتوری و غیره است

کسی در این حرفه موفق خواهد بود که به مسائل فوق آشنایی کامل داشته باشد به نحوی که بداند با چه تغییراتی، چه نتایجی حاصل خواهد شد ... مفهوم توان را بداند و هدف ریمپ کردن را برای خود در برنامه مورد نظر مشخص کند.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

شاید شما بخواهید یک زبان برنامه نویسی رو به هر دلیلی شروع به یادگیری کنید اما نمیدانید چطور شروع به این کار کنید. ما در بنو سایت شما را راهنمایی کرده و در مورد انواع زبان های برنامه نویسی آشنا میکنیم. آیا میدانید زبان برنامه نویسی سی شارپ چیست؟ ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

آموزش برنامه نویسی C# (سی شارپ) چیست؟

سی شارپ به زبان ساده یکی از زبان های برنامه نویسی است که بر پایه ساختار زبان C و برای برنامه نویسی در محیط .Net طراحی شده است.

یک وب سایت ASP.Net معمولا از کدی که بوسیله زبان Vb.Net یا C# ) بخوانید سی شارپ) نوشته شده تشکیل یافته است. وقتی که یک وب سایت را با زبان Vb.Net یا C# می سازید، در واقع برنامه Asp.Net ای مبتنی بر آن زبان ایجاد می کنید. این مساله تفاوت اصلی میان کاربرد Asp.Net با صفحات Asp قدیمی (کلاسیک) است، زیرا در Asp.Net شما از یک زبان برنامه نویسی واقعی , مانند Vb.Net یا C#با تمام امکانات آن استفاده می کنید در حالی که در صفحات Asp تنها می توانید از یک زبان خیلی خلاصه شده مانند VB Script استفاده نمایید.حال که با مفهوم برنامه نویسی C# چیست آشنا شدید در ادامه ی مقاله به بررسی کاربرد سی شارپ می پردازیم.

مزیت و کاربرد C#چیست؟

حداکثر تعداد کلمات کلیدی در C#  کمتر از ۹۰ می باشد.از جمله کاربرد زبان برنامه نویسی C#  را می توان گفت این زبان ساده و یادگیری آن آسان است و به زبانهایی مانند C ,C++ ,java نزدیک است. توسعه دهندگانی که یکی از این زبانها را بدانند، می توانند در مدت زمان کوتاهی به طور موثر از آن  استفاده کنند. سینتکس C# برخی پیچیدگی های ++C را ندارد و قابلیت هایی مانند  nullable value types, enumerations, delegates, anonymous methods and direct memory access را فراهم کرده، همچنین از امکانات iterators و generic methods and types نیز پشتیبانی می نماید.

یکی از کاربرد #C را می توان بدین صورت گفت که این زبان علاوه بر داشتن اشیا Object Oreinted دارای عناصری توسعه یافته برای ارتباط با نرم افزارهای ویندوزی می باشد.

اگر نیاز به محاوره با  اشیایی مانند COM یا Win32 Dll داشته باشید، می توانید این کار از طریق فرآیندی که Interop  نامیده می شود انجام دهید. این فرآیند برنامه های #C را قادر می سازد تا درست مانند برنامه های C++ عمل نمایند. C# همچنین از اشاره گرها و مفهوم  code  Unsafe  که برای دسترسی مستقیم به حافظه در مواقع بحرانی است نیز  پشتیبانی می کند.

از جمله مزیت و کاربرد زبانC# را می توان گفت فرآیند ایجاد و کامپایل برنامه های C# در مقایسه با C ,C++ ساده تر و انعطاف پذیر تر از Java می باشد.

هر تعداد کلاس ، رکورد ، اینترفیس و رویداد را که نیاز داشته باشید می توانید درC تعریف کنید.

برنامه های #C بر روی .NET Framework  اجرا می شوند. کدهای نوشته شده به این زبان به یک زبان میانی یا IL تبدیل شده  و سپس با پسوند  .exe  یا .dll در یک فایل اجرایی که اسمبلی نامیده می شود ذخیره می شوند.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در زمینه .net به سایت بنو سایت مراجعه کرده و آموزش برنامه نویسی را مطالعه کنید.

C# به عنوان یک زبان برنامه نویسی، از مفاهیمی مانند encapsulation, inheritance and polymorphism نیز  پشتیبانی می کند. همه ی متغیرها و متدها توسط کلاس ها Encapsulation می شوند. یک کلاس می  تواند از سطح بالاتر خود ارث بری داشته باشد.

زمانی که یک برنامه #C اجرا می شود، اسمبلی در CLR لود می شود و بسته به اطلاعات موجود در manifest عملیات مختلفی را انجام می دهد.اگر از مرحله ی فیلتر امنیتی عبور داده شود ، CLR از JIT استفاده کرده تا کد IL را به زبان اصلی ماشین تبدیل کند.

CLR همچنین سرویس های دیگری که با automatic garbage collection و  exception handling و resource management مرتبط هستند را  ارائه می دهد. CLR در بعضی مواقع  به کدهای Manage  شده نیز معروف می باشد که در نهایت  به زبان ماشین تبدیل می شود.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ پرشیا

 امروزه به علت افزایش مراکز ریمپ و تیونینگ خودرو تنها با گذراندن یک دوره کوتاه ریمپ شروع به انجام ریمپ کرده و نه تنها علم کافی  برای انجام این کار را ندارند  بلکه دستگاه های تخصصی هم ندارند. و با انجام این کار نه تنها مزایا ریمپ را نخواهید دید بلکه باعث ضرر های به موتور خودرو خود خواهید شد. ما با چندین سال تجربه در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو توانسته ایم رضایت مشتریان را جلب کرده ایم.

ریمپ ایسیو قسمتی از تیونینگ بزرگ خودرو میباشد، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان ریمپ ایسیو ، تیونینگ موتوری ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و میباشد است. مجموعه تیونینگ خودرو دکتر ریمپ ریمپ ecu  پژو پرشیا با ایسیو SSAT را برای خودرو شما ارائه میکند :

1- رفع کپ حین حرکت پرشیا

2- افزایش سرعت و شتاب اولیه پرشیا

3- افزایش سرعت و قدرت پرشیا

4- کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور پژو پرشیا )

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با ریمپ کامل ارائه میشود )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- افزایش شتاب ثانویه پارس

9- رفع کپ اولیه

ریمپ ecu پرشیا ، با ایسیو اس ست ، با دریچه گاز معمولی برای افزایش سرعت و شتاب ، کاهش دمای کارکرد فن ، برداشتن کاتاف و کاهش مصرف سوخت صورت  می گیرد. اما هزینه ریمپ SSAT چقدر است ؟ در انتهای این مقاله اعلام شده است . میزان بهبود پرشیا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پرشیا است، تنها با برنامه ریزی ecu خدمات ریمپ ایسیو  را ارائه کردیم :

ریمپ خودرو پرشیا

ریمپ استیج وان Sage 1

در این نوع ریمپ ایسیو پرشیا بر روی سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که با افزایش توان و گشتاور خودرو ، نزدیک به 12% کاهش مصرف سوخت حاصل شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و یوزر هایی که میخواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میشود. تاثیر این نوع ریمپ 15% افزایش شتاب و سرعت میباشد.

ریمپ استیج تو Stage 2

ریمپ بر روی موتور تقویت شده : در این مرحله بر روی پاشش سوخت، نحوه جرقه زنی ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میکنیم که افزایش توان موتور و گشتاور تا 20% حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که خودرو هایی که فاقد هدرز، کیت مکش و سایر تقویت کننده های موتور اند ، اگر بدون استفاده از سوخت با کیفیت اقدام به افزایش زیاد اوانس و ریتارد برای بدست آوردن قدرت بیشتر کنند منجربه ناک و افزایش حرارت احتراق میگردد. در وضعیت ناک مقدار انتقال گرما به ۱٫۷ برار میرسد و گاها باعث آسیب پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کاتالیزور را نیز سبب میشود. پس برای جوابدهی مناسب ریمپ پرشیا با استیج 2 برای موتورهای تقویت شده مناسب است.

ریمپ استیج تری Stage 3

ریمپ برای ماشین های مسابقه پرشیا : شرکت دکتر ریمپ با ارائه خدمات ویژه برای ماشین های پیست پرشیا با استفاده از برنامه ویژه و ریمپ ایسیو بسیار حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان بیاورد. شرکت دکتر ریمپ با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85 ” الکل بنزین ” را دارد. اکتان بالای الکل (۱۱۶) و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان را ارائه میکند.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ تیبا1

آیا میدانید ریمپ خودرو به چه عملی از خودرو گفته میشود. آیا میدانید باعث چه تغییراتی بر روی خودرو شما دارد؟ما در این مقاله درباره ریمپ تیبا مزایا و معایب ریمپ میگوییم. و شما در باره خودرو تیبا بیشتر آشنا خواهیم کرد. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

ریمپ ایسیو  تیبا : خودروی تیبا توسط شرکت سایپا تولید شده . این خودرو در دو مدل صندوق دار و هاچ بک عرضه گردیده . نام اولیه این خودرو مینیاتور بود که بعدها به تیبا تغییر نام داد . تیبا که جایگزین خودروی ریو گردیده است توسط مهندسین آلمانی ، ایتالیایی و کره ای طراحی گردیده و در طراحی داخل این خودرو از ریو ، تندر ۹۰ و پراید الهام گرفته شده است .

موتور تیبا در واقع تقویت شده موتور پراید است که از حجم ۱۳۰۰ به ۱۵۰۰ سی سی ارتقا یافته و در تیپ های مختلف عرضه گردیده .

برای رفع برخی محدودیت ها شامل رفع تاخیر پدال گاز ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، افزایش شتاب ، کاهش مصرف سوخت و خودروی تیبای شما باید ریمپ شود .

ریمپ چیست ؟

ریمپ ECU یا چیپ تیونینگ فرآیندی است که طی آن ای سی یو خودروی شما دوباره برنامه ریزی شده تا یکسری از محدودیت ها از خودروی شما برداشته شود .

چرا خودرو محدودیت دارد ؟

خودروسازها معمولا خودروها را برای شرایط آب و هوایی متفاوت جغرافیایی تولید می کنند تا خودرو در هر شرایطی بتواند در بهترین حالت خود کار کند . در نتیجه یکسری محدودیت ها اعمال می شود که طبعا برای همه مناسب و جال نیست و بعضا آزار دهنده نیز می باشد .

پس از ریمپ ECU چه محدودیت هایی از خودرو برداشته می شود ؟

خدمات ریمپ خودرو تیبا در دکتر ریمپ به شرح ذیل می باشد :

رفع تاخیر پدال گاز تیبا ( رفع کپ دریچه گاز تیبا ) : هنگامیکه بر روی پدال گاز فشار میدهیم بین عملکرد و فشار شما تاخیری چند میلی ثانیه ای وجود دارد که با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .

حذف کاتاف تیبا : دور موتور خودرو در حالت معمول بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ بالا می رود . حال با ریمپ ecu می توان این محدودیت را تا جایی که شما بخواهید برداشت .

افزایش شتاب تیبا : یعنی افزایش شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو که در حالت معمول برای سراتو ۱۳٫۵ ثانیه می باشد . ( در واقع تا نهایت ۲ ثانیه قابل کاهش است

حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا : خودروهایی که استاندارد یورو ۴ به بالا دارند معمولا با خرابی زیاد سنسور اکسیژن همراه هستند ( البته در ایران ) و دلیل این خرابی کیفیت پایین بنزین های عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . در نتیجه با ریمپ ecu نیز می توان این سنسور را حذف کرد و هزینه های تعمیر و تعویض سنسور اکسیژن را کاهش داد .

حذف سنسور میل سوپاپ تیبا : این سنسور نیز دارای خرابی زیاد است و در شرایطی بهتر است با ریمپ ecu حذف شود .

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن ) تیبا : با این آپشن فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به کار می کند . این آپشن خصوصا در مناطق با آب و هوای گرم بسیار ضروری است .

افزایش توان موتور تیبا : همراه با این آپشن نیز باید حتما موتور نیز تقویت گردد ( بدون تقویت موتور به هیچ عنوان توصیه نمی شود

کاهش مصرف سوخت تیبا

و

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ریمپ خودرو دنا پلاس بیشتر آشنا کنیم. در مقالات قبل تعریفات ریمپ راگذاشته ایم و گفته ایم چه مزایا و جه معایبی دارد. برای انجام ریمپ و تیونینگ خودرو به جاهایی که هیچ تجربه ای ندارند خودرو خود را به آنها نسپرده و به آنها اطمینان نکنید. ما را در آخر این مطلب همراهی کنید.

ریمپ خودرو دنا با ایسیو بوش برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. اما هزینه ریمپ دنا چقدر است ؟ میزان بهبود دنا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پراید است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه  مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم

ریمپ  ایسیو دنا پلاس توربو

تقویت دنا پلاس های توربو با ایسیو بوش در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ جهت افزایش شتاب ، سرعت و قدرت با ضمانت و گارانتی کتبی ارائه میشود ، تقویت بوست توربو با افزایش دور و برق و هوادهی و کاهش دمای فن باعث عملکرد بهتر و شتاب فضایی برای این خودرو میشود

مجموع خدمات ریمپ ایسیو دنا که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU  Me 7.4.9 ارائه میگردد :

1- افزایش سرعت و قدرت دنا

2- افزایش سرعت و شتاب اولیه دنا

3- کاهش دمای کارکرد فن

4- رفع کپ حین حرکت دنا

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور )

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- افزایش شتاب ثانویه دنا

9- رفع کپ اولیه دنا ( بسیاری از مشتریان را به وجد آورده )

10- فول ریمپ دنا شامل تمام موارد فوق میباشد

ریمپ دنا با ایسیو بوش

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ecu دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای دنا رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در دنا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ دنا پلاس

ریمپ ایسیو دنا

ما در این مقاله از ریمپ دنا پلاس خواهیم گفت که باعث چه تغیراتی خواهد شد. آیا باعث رفع مشکلاتی قبیل لگ توربو و مصرف سوخت بالا، کپ شروع حرکت و تاخیر پدال گاز برقی مشود. آیا باعث افزایش شتاب خودرو میشود. تیم تخصصی دکتر ریمپ با بهترین دستگاه و علم به روز برنامه نویسی خودرو توانسته است ریمپ تمای خودرو ها را انجام دهد.ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.  

برای چیپ تیونینگ دنا ۴ آپشن بسیار کاربردی برای مشتریان وجود دارد :

۱ما می‌توانیم در ریمپ ای سی یو دنا مقدار کات اف را کاملاً به دلخواه شما تغییر و افزایش دهیم

۲افزایش کارکرد خودرو : همان‌طور که می‌دانید این خودرو یورو ۴ بوده و دارای ۲ سنسور اکسیژن است. ما می‌توانیم برای مشتریانی که می خواهند کاتالیزور خود را خالی و یا حذف نمایند و یا مجموعه اگزوز خود را تغییر دهند، سنسور دوم اکسیژن را از روی برنامه خودروشان به تک سنسور تبدیل کنیم. با این‌کار به هیچ عنوان چراغ چک روشن نخواهد شد زیرا سنسور دوم کاملاً از حلقه کنترل سوخت خارج شده و خودروی شما همانند یک خودروی یورو ۲ خواهد شد.

۳دریچه گاز استفاده شده در دنا ، از نوع برقی است. در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها برقی است همواره میان فشردن پدال گاز و باز شدن دریچه گاز یک تاخیر زمانی وجود دارد که برای رانندگانی که نیازمند شتاب اولیه بالا و سرعت گیری ناگهانی هستند به شدت دردسر ساز و آزار دهنده است. دکتر ریمپ با توجه به شناسایی رابطه بین پدال گاز و موقعیت دریچه گاز در برنامه این ایسیو، می‌تواند تاخیر دریچه گاز را کاملاً حذف نماید.

۴ –  برای مشتریانی که خواهان کاهش دمای موتور خود باشند و بخواهند از دمای بالای آن رهایی یابند، یک آپشن مجزا و حرفه‌ای دارد . در این خودرو در حالت فابریک، فن دور کند در دمای ۹۵٫۵ درجه و دور تند فن در دمای ۱۰1 درجه روشن می شود. ما می‌توانیم دمای عملکرد فن و در پی آن دمای موتور را به صورت کاملاً نرم افزاری و از طریق ریمپ خودرو، تا حد مورد نظر شما کاهش دهیم. (پیشنهاد دکتر ریمپ : روشن شدن فن دور کند در ۹۱ درجه و دور تند در دمای ۹۸ است و دمای خاموش شدن فن هم ۸۷ درجه تنظیم خواهد شد)

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ 207

 

ما در این مقاله از ریمپ 207 و تغییرات ایجاد شده در این خودرو میگوییم و شما را در مورد ریمپ خودرو بیشتر آشنا میکنیم. تیم تخصصی دکتر ریمپ این افتخار را دارد که سالها در رابطه با ریمپ و تیونینگ خودرویی فعالیت کرده و در مسابقات ریس و درگ افتخارات زیادی کسب کند. برای انجام تیونینگ خودرو و ریمپ به هر جایی اطمینان نکنید.

خدمات زیر در رابطه با ریمپ ایسیو  ۲۰۷i در دکتر ریمپ صورت می پذیرد :

حذف کاتاف ۲۰۷i : در واقع محدودیت دور ایده آل موتور که برای اکثر خودروها بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ است برداشته می شود .

افزایش شتاب پژو ۲۰۷i : همانطور که در بالا اشاره شد مدت زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ ثانیه برای ۲۰۷i در مدل دنده ای ۱۱٫۶ و در مدل اتوماتیک ۱۲٫۶ ثانیه می باشد که با ریمپ می توان بین ۱ الی ۲ ثانیه این عدد را بهبود بخشید .

حذف سنسور دوم اکسیژن ۲۰۷i : تقریبا در ایران تمامی خودروها با مشکلات و خرابی های متعدد سنسور دوم اکسیژن مواجه می شوند و دلیل آن عدم استفاده از بنزین با کیفیت ( یورو ۴ ) در جایگاه های عرضه سوخت می باشد و نتیجه آن خرابی متعدد این سنسور است . خودروی ۲۰۷ دارای استاندارد یورو ۴ می باشد که با حذف سنسور اکسیژن تبدیل به یویر ۲ شده که برای ایران بسیار بهینه است . از طرفی با حذف این سنسور مصرف سوخت هم بهنینه تر میشود .

حذف سنسور میل سوپاپ ۲۰۷i : سنسور میل سوپاپ به دلیل خرابی بالایی که دارد بالطبع هزینه تعمیر و تعویض بالا نیز خواهد داشت . در نتیجه با ریمپ ای سی یو این سنسور حذف می شود و این مشکلات برطرف می شود . ولی مزیت این سنسور چیست ؟ اگر زمانی سنسور دور موتور خودروی شما خراب شود در صورت وجود سنسور میل سوپاپ خودرو روشن می شود و تا دور ۳۰۰۰ نیز بالا می رود ولی اگر سنسور میل سوپاپ نباشد خودرو روشن نخواهد شد ! ( پس این آپشن اختیاری است )

تغییر عملکر فن خودرو ۲۰۷i : هنگامیکه محدودیت دور موتور برداشته می شود ( حذف کاتاف ) با افزایش دما مواجه هستیم باید فن دور تند و کند در دماهای مناسبتری شروع به کار کنند و از طرفی باید این تغییر متناسب با شرایط آب و هوایی که قرار است خودرو در آن فعالیت کند باشد .

افزایش توان موتور ۲۰۷i : می توان با تغییر کدها توان موتور را افزایش داد ولی باید خودرو نیز تقویت شود ( مثل نصب هدرز و ) پس به طور معمول این آپشن توصیه نمی شود مگر با تقویت موتوری خودرو .

رفع تاخیر پدال گاز ( رفع کپ دریچه گاز ) : تاخیر بین فشار به پدال گاز و عملکرد آن برداشته می شود . حتما تا بحال هنگام فشار دادن پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس را حس نموده اید . با ریمپ این مورد هم قابل برطرف شدن است .

کاهش مصرف سوخت ۲۰۷i : یکی از آیتم های جذاب مطمئنا کاهش مصرف سوخت است ولی بین شتاب و افزایش توان موتور با مصرف سوخت رابطه مستقیم وجود دارد . یعنی با کاهش مصرف سوخت شتاب و توان خودرو پایین می آید . در واقع ما در دکتر ریمپ مصرف سوخت را بهینه می کنیم .

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

آیا میدانید ریمپ 207 چیست؟ آیا دوس دارید خودرو خود را ریمپ کنید آما نمیدونیم چطوری؟ ما شما را راهنمایی میکنیم در هر زمینه ای ریمپ یا تیونینگ خودرویی کافیست با دکتر ریمپ در ارتباط باشید. تمامی اطلاعات ریمپ در سایت دکتر ریمپ در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. ما را درادامه این مقاله همراهی کنید تا از ریمپ 207 و مزایای این خودرو و معایبش بیشتر آشنا شوید.

ریمپ ۲۰۷i : خودروی ۲۰۷i در واقع فیس لیفتی از خودرو ۲۰۶ بوده و از سال ۲۰۰۸ تولید شد و از سال ۸۹ نیز وارد بازار ایران گردید . مدتی به دلیل تحریم ها از سال ۹۱ تولید نشد و با کنار رفتن تحریم ها در سال ۹۵ دوباره با ظاهری جدید تولید شد .

موتور این خودرو با حجم ۱٫۵ لیتری می باشد که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار را دارا می باشد .

شتاب ۲۰۷i در مدل دستی ۱۱٫۶ و اتومات ۱۲٫۶ می باشد .

با بهره گیری از ریمپ ایسیو می توان مواردی نظیر شتاب و گشتاور این موتور را بهبود بخشید . البته با ریمپ آیتمهای متفاوتی قابل تغییر هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد .

البته سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ریمپ ECU چیست و مزایا و معایب آن چیست ؟

ریمپ در واقع تغییر کدهای کامپیوتر خودرو ( ای سی یو ) می باشد . با ریمپ برخی آیتم ها تغییر می کنند ، برخی از محدودیت ها حذف می شود و برخی پارامترها در خودرو بهبود پیدا می کند .

مزایای ریمپ ۲۰۷i : افزایش شتاب خودرو ( بین ۱ تا ۲ ثانیه ) ، حذف کاتاف ( حذف محدودیت دوره ایده آل موتور ) ، حذف سنسور میل سوپاپ و اکسیژن ، تغییر عملکرد فن خودرو در دماهای مختلف ، افزایش گشتاور موتور ( حداکثر ۱۰ تا ۱۵ % ) ، بهبود مصرف سوخت ، رفع تاخیر و کپ دریچه گاز و

معایب ریمپ ۲۰۷i : اگر ریمپ بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و جغرافیایی صورت پذیرد و غیر اصولی باشد موتور خودرو حتما صدمه خواهد دید . در مجموعه ما ابتدا برنامه ECU شما خوانده می شود و بر اساس پارامترهای خودرو شما تغییرات صورت می گیرد در صورتیکه برخی از اشخاصی که اقدام به ریمپ می کنند تنها از فایلهای آماده استفاده می کنند و در واقع به نوعی عملیات copy/paste انجام داده و از این فایل آماده برای تمامی خودروها ( در اینجا ۲۰۷ ) استفاده می کنند . درصورتیکه باید ریمپ برای هر خودرو به صورت اختصاصی صورت پذیرد .

  • nima ebrahimi