remap

remap

remap

remap

  • ۰
  • ۰

ریمپ دنا بخش 2

معرفی خودروی دنا

دنا از اواخر سال ۹۳ به عنوان خودرویی جدید بر پایه خودروی سمند عرضه گشت.

مزایا: طراحی جسور نمای جلو، ارائه تجهیزات رفاهی استاندارد جدید نظیر مالتی مدیا و کروز کنترل.

معایب: وزن بیشتر، ورود صدای موتور به داخل اتاق در سرعتهای بالا ، سنگینی شروع حرکت و کپ کردن.

ایران خودرو پس از سال۹۷، این محصول را به صورت low option نیز عرضه کرد.  برخی از تجهیزات آن حذف شده بود و کیفیت مونتاژ نیز کاهش پیدا کرده بود.

نتایج مفید ریمپ خودرو دنا

🚩 رفع کپ دریچه گاز برقی

اگر دریچه گاز برقی باشد، عموما ECU تصمیم میگیرد که چه مقدار از دریچه را باز کند. در بیشتر موارد وقتی پدال گاز را فشار می دهید، دریچه گاز به همان اندازه باز نمی شود.  معمولاً اگر شما زیر دور موتور ۳۵۰۰ پدال گاز را تخت کنید، دریچه صد درصد باز نشده و شما تاخیر را احساس می کنید. در برنامه ریمپ دکتر ریمپ، با بهینه سازی جداول پدال و دریچه، ریسپانس تراتل Throttle Response ( سرعت واکنش پدال گاز)  افزایش یافته و دیگر شاهد تأخیر نخواهید بود.

🚩 افزایش توان دنا

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود ۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه این افزایش قدرت ، افزایش توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن خودرو می باشد که در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود.

🚩 اصلاح دمای فن

با توجه به سنگینتر بودن دنا نسبت به سمند، بار بیشتری بر روی این موتور قرار دارد که در نتیجه موجب گرمتر کار کردن این موتور می شود. این داغ تر بودن را در تابستان پس از خاموش کردن خودرو در هوای گرم مشاهده می کنید. در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد.  به همین علت دکت ریمپ دمای دور کند فن را از ۹۵ درجه به ۹۰ و دمای کار کرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهد تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند.

🚩 رفع ناک سرگاز

به جهت پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو۴، میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده و به دلیل عدم تامین سوخت مناسب شاهد صدای ناک (شق شق سوپاپ) هستیم. این صدا در واقعیت ناشی از لغزش پیستون بوده و در دراز مدت منجر به کاهش عمر موتور می گردد. این ایراد بیشتر در ایسیو زیمنس و ایزی یو مشاهده می شود.

🚩 رفع محدودیت سرعت

 در ایسیوهای بوش ME17 و ایزی یو ۲٫۵  از قفل نرم افزاری محدودکننده سرعت استفاده شده است که موجب می شود خودرو نتواند سرعتی بیش از ۱۷۵ الی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. در برنامه ریمپ دکترریمپ این محدود کننده حذف می شود.

ایسیوهای خودرو دنا

دنا از زمان عرضه تا کنون با چهار کامپیوتر مختلف عرضه گشته :

از) ۹۳ تا ۹۶ Bosch ME 7.4.9 (تامین کننده: شرکت سازه پویش

از) ۹۶ تا کنون Bosch ME 17 (تامین کننده: شرکت سازه پویش

از) ۹۵ تا کنون به صورت همزمان ٍEasy U 2.5 (تامین کننده:شرکت کروز

از ۹۷ تا کنون ایسیو زیمنس جدید (تامین کننده: شرکت کروز) در مدلهای Low Option    قالپاق دار(LOW OPTION)

  • ۰۰/۰۵/۰۵
  • nima ebrahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی