remap

remap

remap

remap

۴۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ریمپ ایسیو قسمتی از تیونینگ بزرگ خودرو میباشد، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان ریمپ ایسیو ، تیونینگ موتوری ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و میباشد است. مجموعه تیونینگ خودرو دکتر ریمپ ریمپ ecu  پژو پرشیا با ایسیو SSAT را برای خودرو شما ارائه میکند :

  • رفع کپ حین حرکت پرشیا
  • افزایش سرعت و شتاب اولیه پرشیا
  • افزایش سرعت و قدرت پرشیا
  • کاهش دمای کارکرد فن پژو پارس
  • برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور پژو پرشیا )
  • کاهش مصرف سوخت ( تنها با ریمپ کامل ارائه میشود)
  • حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )
  • افزایش شتاب ثانویه پارس
  • رفع کپ اولیه persiaبسیاری از مشتریان را شگفت زده کرد)
  • فول ریمپ peugout persia شامل تمام موارد فوق میباشد

ریمپ ecu پرشیا ، با ایسیو اس ست ، با دریچه گاز معمولی برای افزایش سرعت و شتاب ، کاهش دمای کارکرد فن ، برداشتن کاتاف و کاهش مصرف سوخت صورت  می گیرد. اما هزینه ریمپ SSAT چقدر است ؟ در انتهای این مقاله اعلام شده است . میزان بهبود پرشیا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پرشیا است، تنها با برنامه ریزی ecu خدمات ریمپ ایسیو  را ارائه کردیم :

شرکت دکتر ریمپ ( بهبود سازان خودرو ) ریمپ پرشیا را ارائه میکند :

ریمپ استیج وان Sage 1

در این نوع ریمپ ایسیو پرشیا بر روی سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که با افزایش توان و گشتاور خودرو ، نزدیک به 12% کاهش مصرف سوخت حاصل شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و یوزر هایی که میخواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میشود. تاثیر این نوع ریمپ 15% افزایش شتاب و سرعت میباشد.

 

ریمپ استیج تو Stage 2

ریمپ بر روی موتور تقویت شده : در این مرحله بر روی پاشش سوخت، نحوه جرقه زنی ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میکنیم که افزایش توان موتور و گشتاور تا 20% حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که خودرو هایی که فاقد هدرز، کیت مکش و سایر تقویت کننده های موتور اند ، اگر بدون استفاده از سوخت با کیفیت اقدام به افزایش زیاد اوانس و ریتارد برای بدست آوردن قدرت بیشتر کنند منجربه ناک و افزایش حرارت احتراق میگردد. در وضعیت ناک مقدار انتقال گرما به ۱٫۷ برار میرسد و گاها باعث آسیب پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کاتالیزور را نیز سبب میشود. پس برای جوابدهی مناسب ریمپ خودرو پرشیا با استیج 2 برای موتورهای تقویت شده مناسب است.

ریمپ استیج تری Stage 3

ریمپ برای ماشین های مسابقه پرشیا : شرکت دکتر ریمپ با ارائه خدمات ویژه برای ماشین های پیست پرشیا با استفاده از برنامه ویژه و ریمپ ایسیو بسیار حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان بیاورد. شرکت دکتر ریمپ با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85 ” الکل بنزین ” را دارد. اکتان بالای الکل (۱۱۶) و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان را ارائه میکند.

 

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ خودرو پرشیا با ایسیو اس ست

صفر تا صد پرشیا معمولا بین 15 الی 18 ثانیه ( میانگین 16 ثانیه ) میباشد که بستگی به سال خودرو و نوع ایسیو آن و شیب و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای پرشیا رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ،  3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 20 درصد افزایش بازده در پرشیا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

نقد کارشناسی پژو پارس و دلیل نیاز به ریمپ ایسیو

پژو پارس ایران در نخستین سال‌های عرضه به دلیل طراحی به‌ روز و جذاب، توانست نظر مثبت بسیاری از مردم و کارشناسان را جلب کند. اما اکنون سال‌های زیادی از آن زمان می‌گذرد و پژو پارس بدون تغییر در ظاهر، به بازار عرضه می‌شود. در حالی که گرد کهنگی بر پیکر آن نشسته و شرکت خودروساز توجهی به این موضوع ندارد. به هر حال در بازار بی رمق ایران، با حضور رقبایی چون پژو 405، پژو 206 صندوق دار، رانا و تندر 90، پژو پارس کار چندان سختی هم برای راضی کردن مشتری در بخش طراحی ظاهری ندارد ولی در مورد قوای محرکه اوضاع کمی متفاوت است.

پژو پارس ایران خودرو اکنون با موتورهای 1.8 ساده و TU5 در نسخه‌های دستی و گیربکس اتوماتیک و با موتورهای 1.8 زانتیایی (ELX) و 2.0 مدل XUM در مدل‌های دست دوم قابل خریداری است. البته پژو پارس دوگانه سوز هم برای مدتی تولید شد که به ندرت در بازار یافت می‌شود. اما موتور 1.8 لیتری می‌تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاوری معادل 153 نیوتن متر تولید کند و در مدت زمان 15 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. باید بگوییم که جعبه دنده در این مدل عملکرد خوبی ندارد به علاوه اینکه مصرف سوخت ترکیبی آن 9.1 لیتر برای 100 کیلومتر اعلام شده که ب نظر عدد نادرستی می‌آید و تست‌های جاده‌ای، ارقام بالاتری را نشان می‌دهند.

موتور TU5 به کار رفته در پژو پارس قدرت 108 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتن متری دارد و در مدل پارس LX شتاب 0 تا 100 کیلومتر 13.2 ثانیه‌ای را رقم می‌زند. پژو پارس در مدل LX با جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود و به تازگی با جعبه دنده اتوماتیک هم قابل خریداری است. طبق اعلام ایران خودرو، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در مدل اتوماتیک برابر با 15 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است.

 

پژو پارس ELX از موتور 1.8 لیتری زانتیایی استفاده می‌کند که قدرت و شتاب بسیار خوبی دارد ولی تولید آن پس از مدتی، به دلیل تحریم و عدم دسترسی ایران خودرو به موتور آن، متوقف شد. پژو پارس ELX ایران خودرو در بازار دست دوم قابل خریداری است.

پژو پارس دیگر آن جذابیت گذشته را مخصوصا در نمونه‌های صفر کیلومتر برای مشتریان خودرو در داخل ایران ندارد و رقبای چینی و حتی هم وطن ایرانی پژو پارس اجازه نفس کشیدن به این خودرو را نمی دهند.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

 

ریمپ خودرو دنا با ایسیو بوش برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. اما هزینه ریمپ دنا چقدر است ؟ میزان بهبود دنا پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان فول ریمپ ایسیو پراید است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه  مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم

ریمپ دنا پلاس توربو

تقویت دنا پلاس های توربو با ایسیو بوش در مرکز تیونینگ دکتر ریمپ جهت افزایش شتاب ، سرعت و قدرت با ضمانت و گارانتی کتبی ارائه میشود ، تقویت بوست توربو با افزایش دور و برق و هوادهی و کاهش دمای فن باعث عملکرد بهتر و شتاب فضایی برای این خودرو میشود

  1. مجموع خدمات ریمپ ایسیو دنا که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU  Me 7.4.9 ارائه میگردد :
  • افزایش سرعت و قدرت دنا
  • افزایش سرعت و شتاب اولیه دنا
  • کاهش دمای کارکرد فن
  • رفع کپ حین حرکت دنا
  • برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور (
  • کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد (
  • حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو (
  • افزایش شتاب ثانویه دنا
  • 9- رفع کپ اولیه دنا ( بسیاری از مشتریان را به وجد آورده (
  • 10- فول ریمپ دنا شامل تمام موارد فوق میباشد

ریمپ ایسیو دنا

برای چیپ تیونینگ دنا ۴ آپشن بسیار کاربردی برای مشتریان وجود دارد :

۱ما می‌توانیم در ریمپ ای سی یو دنا مقدار کات اف را کاملاً به دلخواه شما تغییر و افزایش دهیم

۲افزایش کارکرد خودرو : همان‌طور که می‌دانید این خودرو یورو ۴ بوده و دارای ۲ سنسور اکسیژن است. ما می‌توانیم برای مشتریانی که می خواهند کاتالیزور خود را خالی و یا حذف نمایند و یا مجموعه اگزوز خود را تغییر دهند، سنسور دوم اکسیژن را از روی برنامه خودروشان به تک سنسور تبدیل کنیم. با این‌کار به هیچ عنوان چراغ چک روشن نخواهد شد زیرا سنسور دوم کاملاً از حلقه کنترل سوخت خارج شده و خودروی شما همانند یک خودروی یورو ۲ خواهد شد.

۳دریچه گاز استفاده شده در دنا ، از نوع برقی است. در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها برقی است همواره میان فشردن پدال گاز و باز شدن دریچه گاز یک تاخیر زمانی وجود دارد که برای رانندگانی که نیازمند شتاب اولیه بالا و سرعت گیری ناگهانی هستند به شدت دردسر ساز و آزار دهنده است. دکتر ریمپ با توجه به شناسایی رابط

۴ –  برای مشتریانی که خواهان کاهش دمای موتور خود باشند و بخواهند از دمای بالای آن رهایی یابند، یک آپشن مجزا و حرفه‌ای دارد . در این خودرو در حالت فابریک، فن دور کند در دمای ۹۵٫۵ درجه و دور تند فن در دمای ۱۰1 درجه روشن می شود. ما می‌توانیم دمای عملکرد فن و در پی آن دمای موتور را به صورت کاملاً نرم افزاری و از طریق ریمپ، تا حد مورد نظر شما کاهش دهیم. (پیشنهاد دکتر ریمپ : روشن شدن فن دور کند در ۹۱ درجه و دور تند در دمای ۹۸ است و دمای خاموش شدن فن هم ۸۷ درجه تنظیم خواهد شد(

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ دنا با ایسیو بوش

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای دنا رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در دنا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

انواع ایسیو هایی که روی دنا کار شده و تفاوت های نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین انواع ریمپ های آنها در زیر توضیح داده شده :

بوش ME17

این بوش توسط چین تولید میشود و اندازه کوچک قدرت پردازش بالا دارد ، دریچه گاز متناسب با آن برقی است و از نمونه ی آلمانی اقتباض شده است. در مجموع ایسیو خوبی است ولی هنوز دستگاه های تعمیراتی با آن وفق پیدا نکرده اند.

در دکتر ریمپ ریمپ میشود ok

میزان رضایت مشتری پس از ریمپ 90%

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب ، افزایش قدرت ، کاهش مصرف سوخت ، رفع کپ ، کاهش دما

بوش ME17 ریمپ خودرو دنا

بوش ME7.4.9

ایسیو قدیمی که نمونه های آلمانی ، فرانسوی و چینی دارد ، اندازه آن بزرگ و تکنولوژی قدیمی است ، ایسیو سختی است ولی بدلیل ایرادات زیاد ، پس از ریمپ ، مشتری تغییرات را به خوبی درک میکند، دستگاه ها با آن تطابق کامل دارند

در دکتر ریمپ ریمپ میشود ok

میزان رضایت مشتری 95%

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب اولیه و ثانویه ، افزایش قدرت در سربالایی ها ، کاهش مصرف بنزین ، رفع کپ سر گاز ، رفع کپ حین تعویض دنده ، افزایش گشتاور ، کاهش دما

بوش ME7.4.9 ریمپ دنا

ایزیو

این ایسیو را چین تولید میکند و اندازه خیلی کوچکی دارد قدرت پردازش بالا دارد ، دریچه گاز متناسب با آن برقی است. در مجموع ایسیو جالبی نیست و هنوز دستگاه های تعمیراتی با آن وفق پیدا نکرده اند. انواع آن شامل esy u 2.5 ، esy u 3.5 و

بعضی ار ورژن ها در دکتر ریمپ ریمپ میشود

رضایت مشتری 75 %

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب و رفع کپ ، کاهش مصرف

زیمنس

ایسیو های زیمنس به سفارش ایران خودرو توسط کروز ساخته میشوند و ایسیو های خوبی هستند ، دستگاه ها به راحتی با آن وفق پیدا میکنند و برای دریچه گاز سیمی طراحی شده است. اندازه آن بزرگ است و ایرادات کمی دارد

در دکتر ریمپ ریمپ میشود ok

انواع ریمپ آن : افزایش شتاب ثانویه ، کاهش مصرف ، کاهش دمای فن

رضایت مشتری 85%

ریمپ ایسیو زیمنس دنا

دنا پلاس: این خودرو از لحاظ موتور و نرم افزاری تفاوتی با دنا ندارد

چرا دنا مشکلات حرکتی دارد؟

این خودرو دارای موتور پر قدرت EF7 است و از لحاظ کیفیت ساخت در سطح بالاییست ، اما بعضی قطعات آن مانند دریچه گاز برقی و پدال گاز برقی آن دارای کیفیت ساخت پایینی است، این در حالیست که بدلیل صرفه اقتصادی نداشتن امکان استفاده از انواع با کیفیت وجود ندارد، یعنی تفاوت قیمت نمونه با کیفیت با نمونه کار شده روی دنا به 12 میلیون تومان میرسد! این قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید. راه حل دکتر ریمپ برای این مشکل ، ریمپ و بازنویسی برنامه خودرو در جهت هماهنگ شدن قطعات خودرو با یکدیگر و بهبود حرکت و شتابگیری دنا است.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

ریمپ سمند

مجموع خدمات ریمپ خودرو سمند که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ دکتر ریمپ برای ECU زیمنس ارائه میگردد :

  1. افزایش سرعت و قدرت سمند
  2. افزایش سرعت و شتاب سمند
  3. کاهش دمای کارکرد فن
  4. رفع کپ حین حرکت سمند
  5. برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور )
  6. کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد)
  7. حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )
  8. حذف سنسور دوم اکسیژن در سمند یورو 4

فول ریمپ سمند شامل تمام موارد فوق میباشد.

ریمپ خودرو سمند با ایسیو زیمنس برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. اما قیمت ریمپ سمند چقدر است ؟ میزان بهبود سمند پس از ریمپ چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد و به افزایش شتاب اولیه به همراه افزایش شتاب ثانویه خواهیم رسید ،  در فیلم زیر که یکی از مشتریان ریمپ ایسیو سمند است آمده است ، تنها با برنامه ریزی بدون هیچگونه مشکلی که به واسطه ی قطعات افزودنی ( چیپ های متصل شونده ) ممکن است پیش بیاید خدمات ریمپ ecu را ارائه کردیم ، فیلم ریمپ ایسیو سمند ایکس یو سون :

ریمپ سمند

صفر تا 100 سمند معمولا بین 13 الی 15 ثانیه ( میانگین 14 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو سمند و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ایسیو دکتر ریمپ ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای سمند رقم میزنیم و کار را با گارانتی دکتر ریمپ خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در سمند نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

چرا خودرو های جدید شتاب کمتری دارند یا تاخیر پدال گاز دارند؟

ریمپ به معنا ی بازنگری مجدد برنامه ای سی یو می باشد که کمپانی های بزرگ با توجه به تمامی شرایط آب و هوایی ، بنزین و شرایط رانندگی، ecu را برنامه ریزی میکنند.

تمامی خودرو های جدید ملزم به رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۴ می باشند، اما از انجایی که نزدیک به ۹۵ % از جایگاه های سوخت کشور با سوخت یورو۲ تامین می شوند مشکلاتی بوجود می آید. به طوری که در ای سی یو های خودرو های جدید استراتژی کمپانی مبنی بر رعایت آلایندگی تحت هر شرایطی می باشد، در نتیجه وقتی شما خودرو یورو ۴ را با سوخت یورو ۲ تغذیه می کنید الایندگی خودرو شما از حد استاندارد عبور کرده و ای سی یو در این حالت دو پروتکل را در پیش میگیرد:

۱- در خودرو های دریچه گاز برقی اقدام به کنترل باز شدن دریچه میکند.

۲ در خودرو های دریچه گاز سیمی پاشش سوخت را محدود می کند.

در اینجا شاید شنیده باشید که خودرو های جدید نسبت به خودرو های قدیمی کشش و شتاب کمتری دارند به طور مثال با اصطلاح اینکه ۲۰۶ های ایرانیزه کمتر راه میروند ، ماشین های جدید کپ یا تاخیر دریچه گار دارند

به همین دلیل هست که تعمیرکاران به مشتریان خود می گویند که ۲۰۶ های جدید ای سی یو خوبی ندارند و راه نمی روند

حالا این سوال پیش میاد که تمامی خودرو های ۲۰۶ با موتور tu5 دارای قدرت ۱۱۰ اسب بخار هستند ولی ۲۰۶ های با ای سی یو های me7.4.4 دارای شتاب بهتری نسبت به ۲۰۶ های با ecu کروز و زیمنس هستند؟؟ آیا کمپانی سازنده در اعلام اعداد قدرت موتور و گشتاور سیاه نمایی می کند؟؟

پاسخ این است که کمپانی در اعلام اعداد صادق است اما، نکته این است که خودرو های قدیمی ۲۰۶ با ایسیو های me7.4.4 یا me7.4.5 ملزم با رعایت آلایندگی یورو ۲ بودند در نتیجه در هنگام شتابگیری ایسیو اقدام به باز کردن سریع دریچه گاز و پاشش سوخت نسبت به ایسیو های جدید کروز و ریمنس می کند ، اگر چه که همان ecu های قدیمی هم دارای تاخیر پدال هستند.

 

نکته اساسی این است که بیشترین حد به هم خوردن آلایندگی و عدم احتراق کامل در زمان شتابگیری است زیرا که به علت باز شدن ناگهانی دریچه گاز حجم زیادی از هوا به داخل مانیفولد هوا روانه می شود . همچنین اینرسی هوا نسبت به سوخت کمتر می باشد و به علت سرعت بالا ، سوخت با هوا خوب مخلوط نمیشود و مخلوط هموژن شکل نمیگیرد . عدم شکل گیری مخلوط هموژن باعث بوجود آمدن نسبت های سوخت به هوا متفاوت در محفظه احتراق می شود و شکل گیری احتراق در این نوع مخلوط باعث بر هم خوردن نسبت سوخت به هوا استاندارد که ۱:۱۴٫۷ می باشد می شود.

نکته مهم :

کمپانی های سازنده خودرو در همگام کالیبراسیون ای سی یو آلایندگی را فدای قدرت موتور نمی کنند.

یعنی اینکه برای جلوگیری از بر هم خوردن نسبت استوکیومتریک یا لامبدا در هنگام شتاب گیری یا پاشش سوخت را محدود می کنند یا باز شدن دریچه گاز رو محدود می کنند و شتاب خودرو به شدت کم می شود، این حالت زمانی تشدید می شود که خودرو یورو ۴ خود را با سوخت یورو ۲ تغذیه می کنید.

یکی دیگر از راهای رسیدن به استاندارد الایندگی یورو ۴ افزایش راندمان حرارتی است و این امر از طریق بالا بردن دمای حرارتی موتور شکل می گیرد. به همین دلیل است که در خودرو های جدید دمای اب بالا است . این کار باعث کاهش مصرف سوخت می شود. اما این استراتژی زمانی صحیح است که الیاژ های استفاده شده تحمل دمای بالا را در طولانی مدت داشته باشد اما معمولا به دلیل کیفیت پایین قطعات به خصوص در سرسیلندر منجر به اسیب قطعات می گردد.

تمامی مشکلات مربوط به خودرو های جدید که در بالا توضیح داده شد به وسیله نرم افزارECU قابل حل بوده به طوری که با ریمپ ایسیو می توان تاخیر پدال گاز را به طور کامل از بین برد و کپ اولیه را حتی در ایسیو هایی با دریچه گاز سیمی که حاصل محدودیت پاشش است را به طور کامل بر طرف نمود.

همچنین کاهش دمای آب ۶ درجه به منظور رفع مشکلات سرسیلندر در تمامی خودرو ها انجام می شود.

تیم تیونینگ دکتر ریمپ می تواند با ریمپ خودرو تمام مشکلات خودرو شما را از بین ببرد.

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

 

چه عاملی باعث می شود تا ریمپ به حالت عادی برگردد؟

همانطور که می دانید در ریمپ ایسیو مقادیر پاشش سوخت و آوانس جرقه زنی تغییر می کند. با تغییر میزان پاشش و ثابت بودن میزان هوای ورودی به موتور نسبت هوا به سوخت یا همان AFR (Air Fuel Ratio) تغییر می کند. حال اگر پارامتر نسبت هوا به سوخت جدید در ایسیو تعریف نشود ریمپ پس از مدتی به حالت عادی (کارخانه ای) بر می گردد.

بنابراین در ریمپ ایسیو باید نسبت AFR جدید در ایسیو تعریف شود تا ریمپ به حالت عادی بر نگردد.

خاصیت تطبیق اتوماتیک ECU Auto Adaptive چیست ؟

در برخی از ایسیوها مانند ایسیو های بوش خودروهای چینی، پس از ریمپ ایسیو بهبود عملکرد در رفتار خودرو مشاهده می شود اما پس از مدتی این بهبود بیشتر شده و به طور ثابت و پایدار و ماندگار باقی خواهد ماند که به این نوع رفتار ایسیو خاصیت تطبیق اتوماتیک یا ECU Auto Adaptive می گویند. بطور مثال در خودروی لیفان ایکس ۶۰ با ایسیو Me17 که از خانواده بوش می باشد پس از ریمپ ایسیو حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا ریمپ بطور کامل در ایسیو پیکربندی شود. بخاطر همین پس از ریمپ خودروهای چینی با ایسیوی بوش Me7 ,Me17 و مشاهده می شود که باید کمی موتور کار کند تا ریمپ بطور کامل در آن خودرو حس شود.

نرم افزارهای ریمپ خودرو

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه ریمپ ایسیو فعالیت می کنند. که فقط دو شرکت در ایران (دکتر ریمپ، سام تیونینگ) وجود دارند که از نرم افزارها و دستگاه های اورجینال استفاده می کنند. اصلی ترین نرم افزارهای موجود در بازار جهانی ریمپ نرم افزارهای وینولس WinOls و ECM Titanium می باشند که قیمت این دو نرم افزار چیزی در حدود ۲۵۰۰ پوند می شود. که دکتر ریمپ از این نرم افزار ها بهره می گیرد. با این دو نرم افزار ریمپ تمامی برند ها ممکن بوده و اصلاح چک سام اتوماتیک را نیز شامل می شوند.

تون آپ کار های محترم نیز از دستگاه TNM (مخفف طراحان نوین مدار ) با عنوان آپشن تیونینگ TNM استفاده می کنند که همواره کپی نرم افزارهای اورجینال بوده و عملکرد ضعیفی در یافتن جداول ایسیو دارد.

برای کار کردن با نرم افزار های وینولس WinOls و ECM Titanium نیاز به دانش و تخصص بسیار بالا می باشد و بایستی به کمک ASL2 و Damos ( اطلاعات مرجع هر ایسیو) جداول مرتباط را تشخیص داده و ریمپ مورد نظر را انجام داد

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

تعریف دیگری از ریمپ خودرو

ریمپ ایسیو به معنا ی بازنگری مجدد برنامه ای سی یو می باشد که کمپانی های بزرگ با توجه به تمامی شرایط آب و هوایی ، بنزین و شرایط رانندگی، ecu را برنامه ریزی میکنند.

تمامی خودرو های جدید ملزم به رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۴ می باشند، اما از انجایی که نزدیک به ۹۵ % از جایگاه های سوخت کشور با سوخت یورو۲ تامین می شوند مشکلاتی بوجود می آید. به طوری که در ای سی یو های خودرو های جدید استراتژی کمپانی مبنی بر رعایت آلایندگی تحت هر شرایطی می باشد، در نتیجه وقتی شما خودرو یورو ۴ را با سوخت یورو ۲ تغذیه می کنید الایندگی خودرو شما از حد استاندارد عبور کرده و ای سی یو در این حالت دو پروتکل را در پیش میگیرد:

۱- در خودرو های دریچه گاز برقی اقدام به کنترل باز شدن دریچه میکند.

۲ در خودرو های دریچه گاز سیمی پاشش سوخت را محدود می کند.

نکته مهم :

کمپانی های سازنده خودرو در همگام کالیبراسیون ای سی یو آلایندگی را فدای قدرت موتور نمی کنند.

یعنی اینکه برای جلوگیری از بر هم خوردن نسبت استوکیومتریک یا لامبدا در هنگام شتاب گیری یا پاشش سوخت را محدود می کنند یا باز شدن دریچه گاز رو محدود می کنند و شتاب خودرو به شدت کم می شود، این حالت زمانی تشدید می شود که خودرو یورو ۴ خود را با سوخت یورو ۲ تغذیه می کنید.

 

یکی دیگر از راهای رسیدن به استاندارد الایندگی یورو ۴ افزایش راندمان حرارتی است و این امر از طریق بالا بردن دمای حرارتی موتور شکل می گیرد. به همین دلیل است که در خودرو های جدید دمای اب بالا است . این کار باعث کاهش مصرف سوخت می شود. اما این استراتژی زمانی صحیح است که الیاژ های استفاده شده تحمل دمای بالا را در طولانی مدت داشته باشد اما معمولا به دلیل کیفیت پایین قطعات به خصوص در سرسیلندر منجر به اسیب قطعات می گردد.

 

تمامی مشکلات مربوط به خودرو های جدید که در بالا توضیح داده شد به وسیله نرم افزارECU قابل حل بوده به طوری که با ریمپ می توان تاخیر پدال گاز را به طور کامل از بین برد و کپ اولیه را حتی در ایسیو هایی با دریچه گاز سیمی که حاصل محدودیت پاشش است را به طور کامل بر طرف نمود.

همچنین کاهش دمای آب ۶ درجه به منظور رفع مشکلات سرسیلندر در تمامی خودرو ها انجام می شود.

 

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

کارایی ریمپ ایسیو

در اینجا شاید شنیده باشید که خودرو های جدید نسبت به خودرو های قدیمی کشش و شتاب کمتری دارند به طور مثال با اصطلاح اینکه ۲۰۶ های ایرانیزه کمتر راه میروند ، ماشین های جدید کپ یا تاخیر دریچه گار دارند

به همین دلیل هست که تعمیرکاران به مشتریان خود می گویند که ۲۰۶ های جدید ای سی یو خوبی ندارند و راه نمی روند

حالا این سوال پیش میاد که تمامی خودرو های ۲۰۶ با موتور tu5 دارای قدرت ۱۱۰ اسب بخار هستند ولی ۲۰۶ های با ای سی یو های me7.4.4 دارای شتاب بهتری نسبت به ۲۰۶ های با ecu کروز و زیمنس هستند؟؟ آیا کمپانی سازنده در اعلام اعداد قدرت موتور و گشتاور سیاه نمایی می کند؟؟

پاسخ این است که کمپانی در اعلام اعداد صادق است اما، نکته این است که خودرو های قدیمی ۲۰۶ با ایسیو های me7.4.4 یا me7.4.5 ملزم با رعایت آلایندگی یورو ۲ بودند در نتیجه در هنگام شتابگیری ایسیو اقدام به باز کردن سریع دریچه گاز و پاشش سوخت نسبت به ایسیو های جدید کروز و ریمنس می کند ، اگر چه که همان ecu های قدیمی هم دارای تاخیر پدال هستند.

نکته اساسی این است که بیشترین حد به هم خوردن آلایندگی و عدم احتراق کامل در زمان شتابگیری است زیرا که به علت باز شدن ناگهانی دریچه گاز حجم زیادی از هوا به داخل مانیفولد هوا روانه می شود . همچنین اینرسی هوا نسبت به سوخت کمتر می باشد و به علت سرعت بالا ، سوخت با هوا خوب مخلوط نمیشود و مخلوط هموژن شکل نمیگیرد . عدم شکل گیری مخلوط هموژن باعث بوجود آمدن نسبت های سوخت به هوا متفاوت در محفظه احتراق می شود و شکل گیری احتراق در این نوع مخلوط باعث بر هم خوردن نسبت سوخت به هوا استاندارد که ۱:۱۴٫۷ می باشد می شود.

اگر در حین انجام عملیات ریمپ ایسیو توسط افراد غیر متخصص سوخت به صورت غیر اصولی کم یا زیاد شود، علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث آسیب های همچون خرابی کاتالیست، افزایش دمای موتور، سوختن واشر سرسیلندر و می شود.

افراد غیر حرفه ای با تغییر در برنامه ریمپ خودرو  اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ می کنند تا خطای سنسور موقعیت میل سوپاپ را حذف کنند. این افراد به جای حل مسئله و رفع سر منشا ایراد، صورت مسئله را پاک میکنند.

توجه: اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمیکند بلکه می توان بعضی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده برداشت و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور شود.

 

  • nima ebrahimi
  • ۰
  • ۰

 

کدام ایسیو برای ریمپ بهتر است؟

از نظر برخی از دوستان و مشتریان محترم ایسیو بوش بهتر از بقیه ایسیوها می باشد اما این گونه نیست.

تمام ایسیوها قابلیت ریمپ را داشته و از نظردکتر ریمپ ریمپ ایسیو ها با یکدیدگر از نظر خروجی اسب بخار تفاوتی ندارند و می توان هر ایسیویی را به دلخواه مشتری و طبق اصول ریمپ کرد.

آیا ریمپ معاینه فنی را از بین می برد؟

از آنجایی که در ریمپ ایسیو پارامترهای جرقه زنی و سوخت تغییر می کند نسبت آلایندگی نیز از تغییر می کند.

اما در دکتر ریمپ ریمپ به گونه ای انجام می شود که میزان آلایندگی در حد مجاز خود باقی می ماند و به هیچ وجه مشکل معاینه فنی برای خودرو بعد ریمپ ایجاد نمی شود.

حتی خودروهایی که مشکلات آلایندگی دارند را می توان با ریمپ کاری کرد که آلایندگی کاهش یابد

آیا با دیاگ زدن می توان فهمید که ایسیو ریمپ شده است یا نه

دیاگ دستگاهی است که به حافظه موقت ایسیو دسترسی داشته و می تواند خطاهای موجود در ایسیو که در حافظه موقت است را پاک کند.

دیاگ های امروزی به حافظه اصلی ایسیو که جداول ریمپ در آن ناحیه وجود دارند دسترسی ندارد و هیچ گاه با زدن دیاگ ریمپ پاک نمی شود. بنا براین با دیاگ زدن نمی توان فهمید که ایسیو ریمپ شده است

اما اگر دانلود بر روی ایسیو انجام شود ایسیو به حالت کارخانه ای باز می گردد.

دانلود ایسیو فرایندی است که در برخی اوقات برای رفع ایرادات نرم افزاری استفاده می شود.

کاتاف رگباری چیست؟

کاتاف رگباری یا همان Hard Cut Off عبارت است از قطع و وصل شدن سریع نوسان دور موتور در محدوده کاتاف (مثلا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه) که این کار توسط ریمپ خودرو قابل انجام می باشد.

بطور مثال در ۲۰۶ با ایسیو بوش می توان نوسانات کاتاف را سریع تر از قبل کرد.

در ایسیوی آخرین حد دور موتور برای ۲۰۶ عدد ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تعریف شده و در برگشت عدد ۶۰۰۰ دور بر دقیقه می باشد. یعنی دور موتور بین ۶۵۰۰ تا ۶۰۰۰ در حال رفت و برگشت با اختلاف ۵۰۰ دور می باشد. که اگر این اختلاف را کمتر از قبل کنیم کاتاف به اصطلاح رگباری می شود.

کاتاف رگباری برای موتور ضرر داشته و تاثیری در افزایش توان موتور ندارد.

 

  • nima ebrahimi